ماموریت‌های آتش‌نشانی شاهین‌دژ 20 درصد کاهش یافت


ماموریت‌های آتش‌نشانی شاهین‌دژ 20 درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ گفت: پارسال 290 ماموریت توسط کارکنان این نهاد در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات انجام شد که نسبت به سال پیش از آن 20 درصد کمتر بود.

مجید نوربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین عملیات این سازمان مربوط به اطفای حریق بوده که آتش‌سوزی منازل، مزارع و مراتع و امداد خودرویی به ترتیب بیشترین موارد این حوادث بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۵۵ فوتی در حوادث و اتقافات رخ داده در شاهین‌دژ جان خود را ازدست دادند.

وی با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب‌های جانی و مالی است، ادامه داد: پارسال ۸۰ مورد کلاس آموزشی در مدارس و مقاطع تحصیلی مختلف برای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در راستای ایمنی، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و حوادث برگزار شد.

وی اضافه کرد: پارسال نظارت ویژه بر مراکز عمومی با تجمع بیش از ۵۰ نفر جمعیت از جمله تالارهای پذیرایی، غذاخوری‌ها، مهدهای کودک و مدارس شبانه‌روزی انجام شد که حاصل آن ارسال ۱۳ اخطاریه به این مراکز در جهت رفع عیوب و ایمن‌سازی محوطه آنها بود.

مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ اظهار داشت: رعایت نکردن موارد ایمنی از جمله انشعابات غیرمجاز تجهیزات گرمایشی، نبود کپسول مناسب آتش‌نشانی و دودکش‌های مناسب از مهم‌ترین تخلفات دیده شده در این مکان‌ها بودند که باید مالکان نسبت به رفع و ایمن سازی آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: اغلب ورودی‌های مدارس شاهین‌دژ نیز به گونه‌ای است که امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی در مواقع ضروری و انجام مانور وجود ندارد که باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

نوربیگی با بیان اینکه این سازمان در شاهین‌دژ تنها دارای یک ایستگاه است، تاکید کرد: روستاهای حوزه این شهرستان به دلیل مسافت طولانی و سخت‌گذر بودن راه دسترسی آنها امکان خدمات‌دهی در مواقع اورژانسی وجود ندارد و براین اساس ضروری است روستاییان نسبت به مقابله با آتش‌سوزی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۲۵ این شهرستان به ثبت می‌رسد که بیشتر تماس‌های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس بوده و موجب اختلال و مشغول شدن خط‌های تلفن ثابت ۱۲۵ می‌شود.

نوربیگی اظهار داشت: عملیات ضد عفونی سطح شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی آموزش دیده در نقاط مختلف این شهر به صورت مستمر در حال انجام است.

هم‌اکنون این سازمان در شاهین‌دژ در قالب یک ایستگاه، ۱۰ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از چهار دستگاه خودرو و یک آمبولانس فوت‌بر، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...