پزشکان متخصص ریه فارس می‌توانند در مطلب خدمت‌رسانی کنند


پزشکان متخصص ریه فارس می‌توانند در مطلب خدمت‌رسانی کنند

شیراز - ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا و در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا تاریخ 23 فروردین تنها متخصصان عفونی و فوق تخصص‌های ریه می توانند در مطب فعالیت داشته و به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی کنند. 

علی اکبری روز شنبه اعلام کرد: پیرو مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، چگونگی فعالیت مطب پزشکان تا تاریخ بیست و سوم فروردین اعلام شده است.

دکتر اکبری افزود: شهروندان در صورت نیاز به خدمات اورژانس می توانند به اورژانس بیمارستان های استان و یا درمانگاه هایی که قبلا" اطلاع رسانی شده است، مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: برنامه پزشکان خانواده نیز برابر دستورالعمل های مربوطه از سوی معاونت بهداشت دانشگاه اعلام می شود.

در این روزها که بحران شیوع بیماری کرونا در کشور، ضرورت کنترل محورهای مواصلاتی برون و درون‌شهری را بیش از پیش عیان کرده است، در فارس و به ویژه شهر شیراز، نظارت‌های ترافیکی و تردد خوردها از طریق سیستم‌های هوشمندی صورت می‌گیرد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران