TritApp، شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی راه اندازی شد


در چارچوب تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی (TritApp) با موضوع «راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و با هدف توانمندسازی دیجیتال اقدامات در دست اجرا در حوزه مدیریت، کنترل و درمان بیماری COVID-19، شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی (TritApp) با همکاری مجتمع بیمارستانی امام...

در چارچوب تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی (TritApp) با موضوع «راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و با هدف توانمندسازی دیجیتال اقدامات در دست اجرا در حوزه مدیریت، کنترل و درمان بیماری COVID-19، شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی (TritApp) با همکاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اقدام به اجرای طرح‌های نوآورانه‌ای در این حوزه کرده است.
حساسیت حفظ چارچوب‌های تخصصی و عدم انتشار مباحث تخصصی در فضای جامعه، نکته کلیدی این طرح است که در صورت عدم توجه کافی، احتمال ایجاد حاشیه‌ها و دغدغه‌های نادرست در سطح جامعه را ایجاد می‌کند. بدین‌روی، TritApp به‌عنوان یک شبکه تخصصی که اعضای آن پس از احراز تخصص و هویت امکان فعالیت در آن را دارند، به‌عنوان شبکه تعاملی اجرای این طرح برگزیده شده و طرح‌های زیر در آن به اجرا درآمده است:
1- پرسش از ایران؛ پاسخ از چین: ظرفیت دیگری که توسط TritApp و با نظارت اساتید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به اجرا در آمده است، راه‌اندازی کانال ارتباطی مستقیم و سریع میان متخصصان ایرانی و چینی در مواجهه با COVID-19 است. در این طرح، پرسش‌های متخصصان ایرانی گردآوری شده و پس از ترجمه به زبان چینی، در اختیار متخصصان فعال در حوزه مدیریت، کنترل و درمان COVID-19 در شهر ووهان چین قرار می‌گیرد. پاسخ این پرسش‌ها نیز ترجمه شده و پس از تأیید اساتید مجتمع، در TritApp به اشتراک گذاشته می‌شود.
2- تجربه‌های یک دقیقه‌ای (1 Minute COVID-19): این طرح که از روزهای آغازین شیوع کرونا ویروس جدید آغاز و با بهره‌گیری از تجربه‌های موفق موجود در کنترل بیماری‌های همه‌گیر طراحی شده است، به‌دنبال آن است که زمینه به اشتراک‌گذاری به‌هنگام درس‌آموخته‌‌ها، یافته‌ها و تجربه‌های مدیریتی و تخصصی کادر بهداشت و درمان به‌منظور تکرار تجربه‌های موفق در سایر مراکز و پیش‌گیری از تکرار خطاهای احتمالی در حین دوره بحران COVID-19 را فراهم آورد. متخصصان و مدیران فعال در حوزه مهار کرونا ویروس جدید،‌ یافته‌های خود را در چارچوب ویدئو، صوت (پادکست) یا متن به ساده‌ترین شکل ممکن در TritApp به اشتراک می‌گذارند. این محتوا پس از بررسی و بازبینی اساتید صاحب تجربه مجتمع بیمارستانی امام‌ خمینی (ره)، در صورت تأیید در یک کانال عمومی در اختیار سایر متخصصان قرار خواهد گرفت.
3- کتابخانه دیجیتال جدیدترین مقالات، دستورالعمل‌ها و درس‌آموخته‌ها: با توجه به حضور تیم‌های متخصص کشورهای مختلف در TritApp به‌ویژه متخصصان ایران و چین، جدیدترین مقالات، گایدلاین‌ها و درس‌آموخته‌های منتشر شده در زمینه مدیریت، کنترل و درمان کرونا ویروس جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مراجع اصلی دریافت شده و (در صورت نیاز پس از ترجمه از زبان چینی به پارسی و انگلیسی) از طریق TritApp در اختیار متخصصان علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.
4- به‌اشتراک‌گذاری جدیدترین ویدئوها و محتوای آموزشی: حضور تیم‌های متخصص چینی در TritApp در کنار بهره‌گیری از تیم مترجم توانمند، زمینه را برای ترجمه و به اشتراک‌گذاری جدیدترین ویدئوهای آموزشی در مورد مهار کرونا ویروس جدید را ایجاد کرده است.
5- پرسش، پاسخ و تبادل نظرهای تخصصی: تجربه‌های ارزشمند متخصصان ایرانی در دوره مواجهه با این بیماری، علاوه بر ارزش بسیار برای سایر متخصصان در اقصی نقاط کشور، برای متخصصان کشورهای همسایه و حتی کشورهای دیگر جهان مورد توجه خاص بوده است. از این روست که در حال حاضر جمع زیادی از متخصصان کشورهای افغانستان و عراق در این شبکه اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند. متخصصان در یک فضای کاملاً تخصصی و به‌دور از حاشیه‌های اجتماعی، پرسش و پاسخ‌های تخصصی خود را در حوزه مقابله با کرونا ویروس جدید طرح کرده و در مورد آنها به بحث و تبادل نظر بپردازند که ظرفیت ارزشمندی برای مدیریت، کنترل و درمان COVID-19 محسوب می‌شود.‌
TritApp یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه‌علوم پزشکی است که هدف اصلی آن شبکه‌سازی و پوشش تعامل‌های تخصصی همه ذی‌نفعان حوزه علوم پزشکی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. متخصصان، علاقمندان و پژوهش‌گران می‌توانند به‌منظور نصب نسخه موبایل (Android وiOS) یا وب، می‌توانند از مسیر landing.tritapp.net به TritApp دسترسی پیدا کنند و پس از نصب، ‌ثبت‌نام و احراز تخصص در چارچوب این شبکه اجتماعی تخصصی مرجع، فعالیت نموده و با سایر متخصصان در ارتباط باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!