گوگل برای کمک به مقابله با ویروس کرونا گزارش جابه‌جایی مردم را منتشر کرد


گوگل برای کمک به مقابله با ویروس کرونا گزارش جابه‌جایی مردم را منتشر کرد

بیماری همه‌گیر ویروس کرونا (کووید19) تا الان بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از 53 هزار نفر را گرفته است و همچنان به شیوع خود در نقاط مختلف دنیا ادامه می‌دهد. در نبود واکسنی برای درمان این بیماری، دولت‌ها دستور اعمال محدودیت‌ها را صادر کرده‌اند و از شهروندان خود خواسته‌اند تا فاصله‌گذاری اجتماعی را تمرین کنند و برای مهار گسترش...

بیماری همه‌گیر ویروس کرونا (کووید۱۹) تا الان بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۵۳ هزار نفر را گرفته است و همچنان به شیوع خود در نقاط مختلف دنیا ادامه می‌دهد.

در نبود واکسنی برای درمان این بیماری، دولت‌ها دستور اعمال محدودیت‌ها را صادر کرده‌اند و از شهروندان خود خواسته‌اند تا فاصله‌گذاری اجتماعی را تمرین کنند و برای مهار گسترش کووید۱۹ در خانه بمانند. گوگل نیز برای اینکه به مقامات سلامت عمومی و دولت‌ها کمک کند تا بدانند آیا محدودیت‌های اعمال‌شده کار کرده‌اند یا نه، گزارش‌هایی با عنوان COVID-19 Community Mobility برای ۱۳۱ کشور و منطقه دنیا منتشر کرده است.

گوگل برای کمک به مقابله با ویروس کرونا گزارش جابه‌جایی مردم را منتشر کرد

این گزارش‌ها، میزان رفت‌وآمدهای مردم به مکان‌های مختلفی مانند پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، اقامتگاه‌ها و فروشگاه‌ها را ارایه کرده‌اند تا نشان دهند این مکان‌ها در طول زمان چقدر شلوغ بوده‌اند و چه تغییراتی در پاسخ به محدودیت‌ها و سایر سیاست‌های مقابله با کووید۱۹ داشته‌اند.

البته گوگل آمار دقیق رفت‌وآمدها در مکان‌ها را منتشر نکرده و ادعا می‌کند که به‌هیچ‌عنوان اطلاعات شخصی کاربران مانند مکان‌ها، تماس‌ها یا جابه‌جایی‌های آن‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند.

گوگل می‌گوید این اطلاعات از طریق جمع‌آوری داده‌های تجمعی و ناشناس کاربرانی که تنظیمات تاریخچه مکان را روی گوشی‌هایشان فعال کرده‌اند به دست آمده است؛ مشابه داده‌هایی که برای گوگل مپس جمع‌آوری می‌شود.

گوگل همچنین گفته است که این گزارش‌ها برای چندین هفته منتشر خواهند شد و جدیدترین اطلاعات، مربوط به دو تا سه روز پیش می‌شوند.

گوگل با ارایه این داده‌ها امیدوار است مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ را برای دولت‌ها و مقامات سلامت عمومی کشورها راحت‌تر کند. برای مثال، اگر مشخص شود که مردم یک منطقه به‌طور مداوم به ایستگاه‌های حمل‌ونقل مانند راه‌آهن رفت‌وآمد داشته‌اند، مسئولان دولتی می‌توانند واگن‌های بیشتری برای مسافران فراهم کنند تا فضای کافی برای فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشته باشد.

گوگل همچنین با اپیدمی‌شناسانی که روی کووید۱۹ کار می‌کنند در حال همکاری است تا به آن‌ها در درک بهتر این پاندمی و پیش‌بینی شیوع آن کمک کند.

شما می‌توانید گزارش مذکور را از اینجا دریافت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...