آمار تب‌سنجی در ورودی آستارا به 94 هزار و 760 نفر رسید


آمار تب‌سنجی در ورودی آستارا به 94 هزار و 760 نفر رسید

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: 94 هزار و 760 نفر در قالب 31 هزار خودرو از نهم اسفندماه تا پایان روز شانزدهم فروردین ماه، در گردنه حیران برای پیشگیری از بیماری کرونا، تب‌سنجی شده‌اند.

حسن رستم زاد روز شنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: عوامل هلال احمر و سایر دستگاه ها در گردنه حیران مستقر هستند و ظرف مدت یاد شده ۲۳ نفر به علت تب بالا به مرکز درمانی حیران منتقل شده اند.

وی افزود: شهروندان آستارا نیز هنگام خروج یا ورود به استان گیلان تب سنجی می شوند و روزانه به صورت میانگین از ورود ۵۰۰ دستگاه خودرو پلاک غیر گیلان به این استان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد و مردم همچنان با خانه نشینی و خودمراقبتی، مسئولان را در مهار بیماری کرونا یاری کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!