انتقاد کیهان از غیبت سلبریتی ها در مبارزه با کرونا: سکوت،بهترین خدمتی است که می‌توانند بکنند


انتقاد کیهان از غیبت سلبریتی ها در مبارزه با کرونا: سکوت،بهترین خدمتی است که می‌توانند بکنند

کیهان نوشت:جملاتی نظیر «ما متعلق به مردم هستیم»، «ما صدای مردم هستیم»، تکیه‌کلام بسیاری از سلبریتی‌هاست که در مصاحبه‌ها و دریافت جوایز جشنواره‌ها و... بارها از آن استفاده کرده‌اند.

حال باید از آنها پرسید، در شرایطی که مردم در حال مبارزه‌ با کرونا هستند، شما دقیقاًً کجا هستید؟! برخی از سلبریتی‌های لس‌آنجلسی، در بحبوحه انقلاب و جنگ که مردم با جنایتکاران تاریخ در حال دست و پنجه نرم کردن بودند، کشور را رها کردند و بعد از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد، یاد مردم افتادند؛ نکند که شما هم به کانادا و اروپا و آمریکا فرار کنید که آنجا هم گرفتارند و در این چند روز هم، فرهنگشان را که همیشه بر سر ایرانی جماعت کوبیده می‌شد،همگان دیدیم! و عجیب است که چگونه یک موجود میکروسکوپی توانست عمق این فرهنگ را به ما نشان دهد؟

خلاصه، دنیای ارتباطات که فقط برای بی‌بی‌سی و من‌وتو و سلبریتی‌ها و ارتباطات پنهان آنها با عناصر دلقک سیاسی نیست، برای ما هم هست.
چرا سلبریتی‌ها شب‌ها در کنار بچه هیئتی‌ها، بسیجی‌ها، کارگران شهرداری و کارمندان آتش‌نشانی برای ویروس‌زدایی از معابر و محل‌های پُر رفت و آمد مشارکت ندارند؟ مگر آنها در حال خدمت به مردم نیستند؟ در زمانی که آنها مشغول ضدعفونی در فضای حقیقی هستند، برخی سلبریتی‌ها در کنار به اصطلاح براندازها! مشغول سم‌پراکنی و انجام حرکات جلف در فضای مجازی هستند.
چرا در کنار سپاه و ارتش و طلاب علوم دینی که زن و فرزند خود را رها کرده‌اند، نیستید؟جالب است که نیروهای جهادی کار می‌کنند و حرف نمی‌زنند، اما برخی سلبریتی‌ها کار نمی‌کنند و نق می‌زنند.
البته بهترین جا برای سلبریتی‌های مثلاً سیاسی و باسوادپندار!، سفارت انگلیس و مهمانی ملکه است نه بیمارستان‌ها و هیئت‌های مردمی. بهترین جا برای آنها فرش قرمز جشنواره‌های خارجی است نه خیابان‌های آلوده به ویروس. آنجا جای افرادی دیگر است که نه خودِ خود مردم، که خادم و نوکر مردم هستند و جانشان را نه در فضای مجازی که در فضای حقیقی فدای مردم می‌کنند و در کف دست می‌گذارند. واقعیت این است که سلبریتی‌های واقعی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، کارگران شهرداری و آتش‌نشانی و... هستند، بقیه ادای سلبریتی‌ها را در می‌آورند.
بالاترین خدمتی که سلبریتی‌ها دراین روزها می‌توانند بکنند این است که اساساًً حرف نزنند که ما حرف‌های پوچ و سطحی آنها را در گذشته بارها شنیده ایم.نکند که دوباره کوکشان کنند و از خود آمار بیرون بیاورند، نکند که دوباره پیاده نظام بی‌بی‌سی و من‌وتو شوند، که اینجا پای جان و سلامت روح و روان مردم در میان است. باید به آنها بگوییم که اگر در این روزها نمی‌توانید حرف پسندیده بزنید، حداقل می‌توانید حرف نسنجیده نزنید.

23302
کد خبر 1372774

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان