از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون نور


از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون  نور

حجت الاسلام بهشت گفت: من ویروس کرونا را به مواد شیمیایی که دشمن در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان اسلام را به وسیله آن مواد به شهادت رساند، تشبیه کردم که این ویروس واقعا خطرناک است.

خبرگزاری شبستان __یاسوج:با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز مردم شاهد عزم همگانی برای مقابله با این ویروس منحوس هستند.

این روزها هر شخص، نهاد و ارگانی اعم از نیروهای سپاه، ارتش، گروه های جهادی و مردمی، سازمان های مردم نهاد و ادارات و نهادهای دیگر به یاری شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمده اند تا شعار «همه با هم کرونا را شکست می دهیم» به منصه ظهور برسد.

از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون  نور

در نشست های مکرر مسئولان تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس از جمله تامین اقلام ضروری برای مقابله با کرونا، ضدعفونی و گندزدایی شبانه ‌روزی معابر و خیابان‌ ها، کنترل ترددها، تب سنجی و غربالگری مسافران و غیره اندیشیده شده و دستگاه‌ های خدمت‌ رسان، بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ ها به مردم خدمت می ‌کنند.

علاوه بر همکاری دستگاه‌ ها مهم ترین عامل برای مقابله با این ویروس و قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه، همکاری مردم با قرنطینه در خانه و رعایت نکات بهداشتی است.

این روزها برای همه روزهای سختی است، از ماندن در خانه، شستن مداوم دست‌ ها، ضدعفونی کردن سطوح، رعایت بهداشت و غیره، اما در کنار همه اخبار مربوط به کرونا و سختی این روزها، افرادی هم هستند که داوطلبانه برای کمک به کادر درمان برای مقابله با کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس خدمت می‌کنند.

طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در همین راستا، همه توان و ظرفیت خود را در جهت مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان به کار بسته اند.

راه‌ اندازی کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده با فعالیت شمار قابل توجهی از طلاب و روحانیون با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا و توزیع در نقاط حاشیه‌ ای و محروم استان توزیع می‌ شود.

توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک از سوی بسیج طلاب با محوریت مسجد انجام می‌ شود و خانواده های آسیب‌ پذیر و محروم از سوی پایگاه‌ های بسیج و اعضای هیئت امنای مساجد شناسایی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌ گیرد.

از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون  نور

شرکت در عملیات ضدعفونی کردن معابر، بیمارستان‌ ها، مساجد، فروشگاه‌ ها و مراکز خرید نیز از دیگر اقدامات طلاب حوزه‌ های علمیه در مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

حضور در مراکز تست در مبادی ورودی شهرها از سوی طلاب حوزه‌ های علمیه استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیز روزانه در حال انجام است.

گروه جهادی شهید عبدالله میثمی از حوزه علمیه یاسوج نیز وارد این کارزار شده و اقدام به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی می‌ کنند.

از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون  نور

ضد عفونی و گندزدایی از برخی از مجتمع های مسکن مهر، مساجد شهر، پارک ها و اماکن عمومی از جمله برخی از برنامه‌ های طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

حجت الاسلام «ابراهیم بهشت»، مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج یکی از طلبه هایی است که این روزها شخصا در اجرای برنامه های ضدعفونی و گندزدایی، تب سنجی در مسیرهای ورودی شهر یاسوج و دیگر برنامه ها حضور داشته و به صورت جهادی همراه با دیگر طلبه های پایگاه شهید میثمی حوزه علمیه برادران یاسوج فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج در گفت و گویی به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج پاسخ داد که در ذیل از نظر خوانندگان می گذرد.

از تشبیه کرونا به مواد شیمایی دوران دفاع مقدس تا غسل اموات در کانکس های بدون  نور

سوال: ابتدا نظر خودتون را در مورد ویروس کرونا و وضعیت خدمت رسانی در این زمینه بفرمایید؟

حجت الاسلام «ابراهیم بهشت» در این زمینه، گفت: ویروس کرونا بسیار ویروس خطرناکی است و سرایت این ویروس از شخصی به شخص، دیگر بسیار آسان است.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج اظهار داشت: من ویروس کرونا را به مواد شیمیایی که دشمن در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان اسلام را به وسیله آن مواد به شهادت رساند، تشبیه کردم که این ویروس واقعا خطرناک است.

سوال: ارزیابی شما از وضعیت خدمات رسانی در این زمینه، چگونه است؟

وی وضعیت خدمت رسانی در زمینه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را خوب دانست و گفت: هم اکنون بسیاری از نهادها به ویژه سپاه و مردم برای مقابله با این ویروس منحوس به میدان آمده اند.

حجت الاسلام بهشت با اشاره به اینکه برخی از نهادها و گروه های جهادی مردمی به تولید و توزیع ماسک بین مردم روی آورده اند، اضافه کرد: عده ای نیز به صورت خودجوش شهرها و روستاها را ضدعفونی و گندزدایی می کنند.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج خاطرنشان کرد: الحمدلله هر کسی هر کاری در این زمینه از دستش بر بیاید، کوتاهی نمی کند.

سوال: تعداد طلبه هایی که در این زمینه خدمت رسانی می کنند با ذکر خدمات انجام شده را بفرمایید؟
وی در جواب این سوال، یادآور شد: در شهرستان بویراحمد بیش از ۵۰ نفر از طلاب در قالب گروه های جهادی در زمینه مقابله با این ویروس مستقیما در میدان فعالیت هستند.

حجت الاسلام بهشت به فعالیت های انجام شده توسط این طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ضد عفونی کردن بسیاری از خیابان ها، محلات، ادارات، عابر بانک ها، آپارتمان ها، پمپ بنزین و پمپ گازها و خدماتی دیگر از جمله این فعالیت ها است.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج کنترل مسافرین در مسیر ورودی به شهر یاسوج در پلیس راه یاسوج _شیراز، آماده سازی بیمارستان صحرایی جهت دوره نقاهت بیماران کرونایی و توزیع ماسک بین مردم به ویژه نیازمندان را از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط طلبه های شهرستان بویراحمد در مدت زمان اجرای طرح پیشگیری از ویروس کرونا عنوان کرد.

وی گفت: راه اندازی چندین مکان برای تولید ماسک در شهرستان، سرکشی از خانواده های نیازمند و آسیب دیده به وسیله این ویروس، غسل، کفن و دفن افرادی که به وسیله این ویروس خطرناک به دیار حق شتافتند و خدماتی دیگر از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط طلاب جهادی حوزه علمیه برادران یاسوج است.

سوال: چه پیشنهادی برای مردم و مسئولان امر برای اجرای مطلوب تر و پیشگیری از این ویروس منحوس دارید؟

حجت الاسلام بهشت از مسئولان خواست بیشتر در عرصه خدمت رسانی ورود پیدا کنند و تصریح کرد: بیشتر خدمات توسط مردم و به صورت خودجوش انجام می گیرد.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج اذعان داشت: ما برای غسل میت جا نداریم، یعنی اجازه غسل نه در بیمارستان و نه در غسال خانه را نمی دهند؛ بچه های ما در کانکس بدون از نور اموات را غسل می دهند.

وی گفت: از مردم تقاضا دارم، در خانه بمانند و فقط برای کارهای ضروری خارج شوند، همه دستورات مسئولین بهداشت (استفاده از ماسک، دستکش و شستن دست ها و ...) را رعایت کنند و دست ها و ضدعفونی کردن مکان هایی که احساس می کنند آلوده شده را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام بهشت وضعیت خدمت رسانی را خوب دانست و ضمن تاکید بر اینکه باید از این بهتر شود،اضافه کرد: کار ما برای خدمت رسانی حدود ۲۰ روز آغاز شده و امیدوارم بتوانیم خدمتی هرچند اندک در این راستا انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه برادران یاسوج از سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صدا و سیما، بسیج سازندگی استان و همچنین خبرگزاری حوزه نیوز، خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری شبستان که فعالیت های انجام گرفته توسط طلاب را در سایت های خود پوشش دادند، تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟