مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها


مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها

مقابله با کرونا این ویروسی که همچون بختک بر زندگی ها اثر گذاشته است؛ از اسفند آخرین ماه سال گذشته در مازندران همگام با سراسر کشور آغاز و همچنان ادامه دارد و در این بین در کنار گروه‌های مختلف، تلاش کانون های مساجد برای مهار کرونا کم نظیر است.

خبرگزاری شبستان، مازندران، امسال عید برای ما عید دیگری بود؛ عیدی که همه ساله برای ما با بوی خانه تکانی و نو شدن و گل سنبل و ماهی های قرمز همراه بود؛ امسال با بوی مواد ضدعفونی کننده و تلاش برای تهیه ماسک و دستکش همراه بود و ترسی بر دل ها حاکم بود.

نوروز امسال، رفت و آمدها، دورهم نشینی ها و تفریحات و مسافرت ها تعطیل شد و در عوض در خانه ماندیم تا بیشتر قدر با هم بودن را بدانیم و دوباره نظاره گر آنانی باشیم که در همه مشکلات در صف اول مقابله با مشکلات و معضلات هستند.

مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها

عید امسال، برای بچه های مسجدی و کانون های مسجد هم حال و هوای دیگری داشت و به جای برنامه ریزی برای تحویل سال در مسجد، به برنامه ریزی برای رفع مشکلات کرونا پرداختند و تلاش و پویایی کانون مساجد و بچه های مسجدی مازندران برای مهار کرونا، کم نظیر است.

در کنار همه پرستاران، پزشکان و کادر درمانی و فعالانی که این روزها و قریب به یک ماه و نیم، به نظافت کوی و برزن، معابر و مساجد پرداخته و در کنار آنانی که با تولید ماسک و گان به کمک کادردرمانی برای مقابله با کرونا پرداختند؛ تلاش بچه های مسجدی را نمی توان از نظر دور داشت.

آری این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور ما، همه تلاش دارند تا با هر شیوه ای خود را از این ویروس در امان نگه دارند؛ اما در این بین هستند افرادی که برای نجات جان ما آستین ها را بالا زده و به شکست با کرونا آمدند،آنانی که از کرونا نترسیدند و جانانه برای مقابله وارد عمل شدند.

این روزها بچه های مسجدی از برداران و خواهران در شهر و روستا، با ضد عفونی مراکز و معابر عمومی و تهیه ماسک و دستکش برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تلاش خود را برای شکست کرونا ادامه می دهند.

اگر چه این روزها آمارها بیانگر سیر نزولی کرونا در مازندران و اغلب کشورهاست؛ اما بچه مسجدی همچنان پیشرو در ارائه خدمات هستند و بیکار ننشسته اند.

پویایی فعالیت‌های اعضای جوان و نوجوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در مقابله با کرونا، نشان از جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی در حوزه های مختلف است.

در این دوران مقابله با کرونا، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در مناطق شهری و روستایی در کنار ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺳﻄﺢ ﮐﯿﻔﯽ، بصیرتی و ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ، فعالیت‌های اجتماعی همچون گندزدایی محلات و خیابان ها، تولید و توزیع ماسک و تهیه غذا و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی را در دستور کار قرار دادند.

ﺍﻋﻀﺎﺀ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ‌های پیشگیری و مقابله با کرونا، دقت و اهتمام خاصی داشته اند و تاکنون شاهد ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭﯼ بیشتر و ملموسی در برنامه های مختلف مقابله با کرونا هستیم.

مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها

تولید یکهزار دست لباس گان برای کادر درمانی بهشهر

« علی شهبازی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع زاغمرز در کنار سایر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران گفت: نقش بچه‌های مسجدی در مقابله با ویروس کرونا اثرگذار و پایدار بوده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع زاغمرز افزود: بچه‌های مسجد در راستای مقابله با کرونا نقش مهمی ایفا می‌کنند و تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجد در دستور کار دارند.

وی از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و گان در مسجد جامع زاغمرز بهشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای جلوگیوی از شیوع ویروس کرونا کانون‌ فرهنگی هنری مسجد زاغمرز با همراهی و همت بسیجیان، در اقدامی جهادی روزانه بیش از یک‌هزار ماسک در مساجد تولید و توزیع می کند و تاکنون یکهزار گان بهداشتی تولید و به مراکز درمانی اهداء شد.

مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها

شهرها و روستاهای مازندران با کمک بچه مسجدی ها ضدعفونی شدند

در بین همه تلاش هایی که در شهرها برای ضدعفونی معابر و خیابان ها انجام می شود؛ نمی توان از فعالیت های مختلف در روستاها برای مهار کرونا چشم پوشی کرد.

کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد روستای ملاخیل نکا از جمله کانون های فعال در سطح این شهرستان است که با توجه به شیوع بیماری کرونا، فعالیت های مختلفی به همت اعضای این کانون برای مهار کرونا انجام شد.

« بابا علی آرست» در خصوص اقدامات ضد کرونایی کانون فرهنگی هنری کوثر به خبرنگار خبرگزاری شبستانگفت: ضدعفونی معابر و خیابان ها از برنامه های مهمی است که با شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت و بچه مسجدی ها فعال وارد عرصه شدند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد روستای ملاخیل نکا افزود: ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر روستاهای ملاخیل و کشیک شبانه از برنامه های ثابت در ملاخیل نکااست.

وی افزود: با اجرای طرح فاصله اجتماعی، رعایت این فاصله در روستاها هم مورد توجه قرار گرفته است و از ورود خودروها و افراد غیربومی به روستا جلوگیری می شود.

مقابله با کرونا، جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی بچه مسجدی ها

توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی کانون امام علی(ع) برای مقابله با کرونا

« مجتبی چادرنشین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اقدام جهادی برای توزیع 30 بسته بهداشتی و فرهنگی با حضور جمعی از جوانان اعضای کانون فرهنگی امام علی(ع) نکا خبر داد.

مدیر مسئول فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع)کوی مهرگان، از توزیع بسته های بهداشتی ‌(مواد ضدعفونی و ماسک) و بسته های فرهنگی در کوی مهرگان برای مقابله هرچه بهتر با کرونا ویروس خبر داد.

وی تصریح کرد: در کنار توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، پوستر « در خانه بمانیم، بروشور آنچه باید در‌باره کرونا ویروس بدانیم» نیز در بین افراد محله کوی مهرگان توزیع شد.

به گزارش شبستان، این روزها بچه های مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مسجد در استان مازندران هم پای سراسر کشور فعالانه برای مقابله با کرونا وارد عمل شدند تا با کار جهادی هر چه زودتر شاهد رخت بربستن ویروس کرونا باشیم.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟