قدردانی افغان‌ها از مداوای رایگان مبتلایان به کرونا در ایران


قدردانی افغان‌ها از مداوای رایگان مبتلایان به کرونا در ایران

کابل - ایرنا - مقامات دولتی افغانستان از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مهاجران افغان مبتلا به ویروس کرونا در ایران قدردانی کردند.

پیش از این تعدادی از مقامات افغان با اظهار نگرانی از احتمال ابتلای تعدادی از مهاجران افغان ساکن ایران به بیماری کرونا نسبت به وضعیت درمانی این افراد اظهار نگرانی کرده بودند که پس از اعلام درمان رایگان این افراد از سوی این ایران این نگرانی رفع شد.

پیش از این شماری از رسانه های داخلی افغانستان از جان باختن حدود ۵۰ مهاجر افغان ساکن ایران بر اثر کرونا خبر داده بودند.

«عبدالباسط انصاری» سخنگوی وزارت مهاجران افغان با رد جان باختن ۵۰ مهاجر افغان ساکن ایران بر اثر کرونا اظهار داشت تنها ۱۶ نفر از این افراد بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند.

روز گذشته رسانه ها و مقامات دولتی افغانستان اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که بیماران افغان مبتلا به ویروس کرونا را رایگان درمان کند.

«سید حسین عالمی بلخی»، وزیر امور مهاجرین از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران از جمله خدمات درمانی و آموزشی رایگان به مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود از حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا جمهوری اسلامی ایران برای درمان رایگان اتباع غیر ایرانی از جمله مهاجرین افغانستانی تشکر کرد.

روزنامه صبح کابل نیز نوشته است که گسترش ویروس کرونا در ایران برای افغان هم نگران کننده است زیرا ۲.۵ میلیون مهاجر افغانستان در این کشور حضور دارند.

این روزنامه نوشت که با گسترش ویروس کرونا روند بازگشت مهاجران افغان از ایران افزایش یافته به گونه ای که روزانه ۱۶ هزار نفر از مرز اسلام قلعه هرات وارد افغانستان می شوند.

براساس نوشته صبح کابل، در روزهای نخست شیوع کرونا در ایران برخی از مهاجران از مشکلات درمانی در این کشور ابراز نگرانی کرده بودند اما کنون مقامات ایران گفته اند که بدون هیچ تفکیکی تمام اتباع خارجی در ایران بطور رایگان درمان می شوند.

«عبدالباسط انصاری» سخنگوی وزارت امور مهاجران و بازگشت‌کنندگان افغانستان، گفته است که این وزارتخانه در باره درمان مهاجران افغان مقیم ایران با مقامات ایرانی و سفارت ایران در کابل تماس های داشته اند و دولت ایران، متعهد شده است، آن‌هایی را که به ویروس کرونا گرفتار شده اند، رایگان درمان کند.

سفارت افغانستان در تهران نیز از پذیرش رایگان اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرونا از جمله مهاجران افغان قدردانی کرده است.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) در افغانستان گزارش داده است که سفارت افغانستان در تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جمهوری اسلامی ایران، همه اتباع خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند، چنانچه به بیماری کرونا مبتلا شوند، پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود.

در اطلاعیه سفارت افغانستان آمده که این سفارت از تصمیم بشردوستانه مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز سپاس و قدردانی می کند.

براساس این گزارش، سفارت افغانستان در تهران از همه اتباع مقیم ایران خواسته است که ضمن رعایت مقررات وضع شده، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در حفظ مسائل بهداشتی دقت کنند و در صورتی که علائمی مبنی بر ابتلا به این ویروس دارند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

«علی قدیمی» وابسته مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی در کابل نیز در صفحه تلگرامی «کابلستان» نوشته است که درمان رایگان بیماران اتباع خارجی و مهاجران مبتلا به ویروس کرونا در ایران ابلاغ شده است.

این اطلاعیه‌ای وی نیز در صفحات اجتماعی افغانستان مورد استقبال قرار گرفته است.

بیش از دونیم میلیون مهاجران افغانستان که حدود چهاردهه در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند از میزبانی سخاوتمندان دولت و ملت ایران قدردانی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور