هر آنچه درباره آیفون SE 2020 (آیفون 9) می‌دانیم


هر آنچه درباره آیفون SE 2020 (آیفون 9) می‌دانیم

روز قبل در خبری اعلام کردیم که شرکت اپل تصمیم دارد نسل بعدی آیفون اس ای را با نام آیفون SE 2020 معرفی کند. این دستگاه که قبل از این در رسانه های گوناگون با نام آیفون ۹ هم شناخته می شد، نسل بعدی آیفون های ارزان اپل خواهد بود که با ظاهری شبیه آیفون ۸ و سخت افزار آیفون ۱۱ تولید خواهد شد. در ادامه بار دیگر تمامی اطلاعاتی که تا الان در مورد آیفون SE 2020 منتشر شده است را با هم مرور خواهیم کرد:

آیفون SE جدید در یک نگاه

با توجه به جدیدترین شایعات و افشاگری ها، موارد زیر مهم ترین خصوصیت های آیفون SE 2020 خواهند بود:

ظاهری مشابه با آیفون ۸ با نمایشگر ۴.۷ اینچی

آخرین نسل از چیپست اپل A13 به همراه ۳ گیگابایت حافظه رم

حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی

بازگشت کلید هوم و Touch ID

قیمتی معادل ۳۹۹ دلار

احتمال وجود نسخه ای بزرگ تر با نام SE Plus با نمایشگر ۵.۵ اینچی

طراحی آیفون SE 2020

هر آنچه درباره آیفون SE 2020 (آیفون 9) می‌دانیم

با وجود اینکه اطلاعات جدید از آیفون بعدی بعنوان نسل جدید گوشی موبایل آیفون اس ای یاد می کنند، ولی اگر به ظاهر این دستگاه نگاهی بیاندازیم، طراحی آن ما را با یک جانشین حقیقی برای آیفون ۸ آشنا می کند.

اطلاعاتی که اکنون در اخبار و شایعات دست بدست میشوند ، از وجود یک آیفون ۴.۷ اینچی خبر میدهند و خیلی از تولید کنندگان لوازم جانبی هم در حال تولید قاب های محافظ جدید خود برای چنین محصولی هستند. در اواخر ماه مارس، قاب هایی برای یک محصول مشابه آیفون ۸ به فروشگاه Best Buy رسیدند که بار دیگر احتمال استفاده از طذاحی آیفون ۸ را قوت بخشیدند.

همچنین، با توجه به اطلاعات فاش شده در کدهای iOS 14، امکان دارد نسخه بزرگتری از گوشی آیفون SE جدید نیز در راه باشد. این محصول احیانا با ظاهری مشابه آیفون ۸ پلاس ولی با سخت افزاری به روز به بازار خواهد آمد.

انتظار نداریم تغییرات شگرفی مثل نمایشگر تمام صفحه یا سیستم تشخیص چهره Face ID را در این محصول جدید مشاهده کنیم و ظاهرا همه چیز شبیه به خانواده آیفون ۸ خواهد بود. این دستگاه مثل آیفون ها و آیپدهای قدیمی از فناوری تشخیص اثر انگشت Touch ID و حاشیه های بسیار زیاد در اطراف نمایشگر بهره خواهد گرفت که فکر می کردیم باید منسوخ شده باشند. ولی احتمالا نقطه قوت گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ که ما را از سرزنش کردن طراحی قدیمی اش منصرف می کند، سخت افزار قدرتمند و قیمت پایین آن است که برای قشر عظیمی از کاربران مناسب خواهد بود.

مشخصات سخت افزاری آیفون SE 2020

هرچند اپل (Apple) در بخش طراحی و ظاهر یک عقبگرد به سالها قبل داشته است، ولی بخش سخت افزار را متحول کرده است. البته باید این را هم ذکر کرد که انتظار نداشته باشید این تغییرات در حد آیفون های ارزشمند ۲۰۲۰( سری آیفون ۱۲) باشند. بر اساس ادعاهای مینگ چی کو، تحلیل گر مسائل مرتبط با اپل، نسل دوم گوشی موبایل آیفون SE قرار است از چیپ اپل A13 استفاده کند که مشابه چیپ به کار رفته در آیفون ۱۱ است. او میزان حافظه رم را نیز مشابه آیفون ۱۱، یعنی ۳ گیگابایت اعلام کرده است.

از جمله تغییرات دیگر میتوان به استفاده از پلیمر کریستال مایع در طراحی جدید آنتن اشاره کرد که دریافت سیگنال و عملکرد بخش سلولی را بهبود می بخشد.

هر آنچه درباره آیفون SE 2020 (آیفون 9) می‌دانیم

در کدهای فاش شد از iOS 14 نیز اشاره شده است که آیفون SE جدید از سنسور Touch ID استفاده می کند که البته امکان دارد بتوان از آن برای قابلیت CarKey هم بهره گرفت؛ به این معنی که میتوان از اسکنر اثر انگشت آیفون جدید برای باز کردن ، قفل کردن و استارت زدن خودروهای پشتیبانی کننده از این قابلیت استفاده کرد.

جدید ترین اطلاعات نشان می دهد آیفون SE جدید یک دستگاه پایین رده به حساب می آید که میتواند ورود اپل به بازار گوشی های رده پایین را تسهیل کند. در نتیجه، بسیاری از کاربرانی که به علت قیمت بالای پرچم داران این شرکت از خرید آنها منصرف شده و به دنبال یک محصول به روز ولی ارزان قیمت بودند، میتوانند با خرید SE 2020 سود سرشاری را برای کوپرتینویی ها رقم بزنند.

عرضه آیفون SE 2020

در چند سال قبل ، شایعات فراوانی در مورد معرفی جانشین گوشی موبایل آیفون اس ای منتشر شده اند. در سال ۲۰۱۷ گفته می شد این محصول در ۲۰۱۸ راهی بازار خواهد شد که هیچگاه این اتفاق رخ نداد. بعد از آن هم به چند زمان دیگر اشاره شد، اما در همه این سال ها هیچگاه به تا این حد به معرفی نسل دوم آیفون SE نزدیک نبوده ایم. اکنون بنظر میرسد این گوشی در ماه جاری میلادی رونمایی و بعد از چند وقتی به بازار عرضه خواهد شد.

در حالی که بعضی از شایعات از سوم آوریل( ۱۵ فروردین ماه) بعنوان زمان معرفی نام برده بودند، یکی از افشاگران دنیای تلفن های هوشمند به روز ۱۵ آوریل اشاره داشت. از طرف دیگر، تولید کنندگان لوازم جانبی نیز زمان های متفاوتی را اعلام کرده اند که یکی از آنها به روز ۵ ماه آوریل( فردا) اشاره دارد.

هر آنچه درباره آیفون SE 2020 (آیفون 9) می‌دانیم

بدین ترتیب، فعلا تنها میتوان گفت که آیفون SE 2020 در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد، اما نمی توان تاریخ دقیقی برای آن معلوم کرد.

همان گونه که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، آیفون SE 2020 یک آیفون ارزان قیمت محسوب می شود. طبق گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، قیمت نسخه پایه( ۶۴ گیگابایت) این دستگاه برابر با ۳۹۹ دلار خواهد بود. این مبلغ معادل قیمت نسل قبلی گوشی آیفون SE و البته ارزان تر از آیفون ۸ است که اکنون با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می رسد.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان