کرونا شمار مسافران فرودگاه بوشهر را 73 درصد کاهش داد


کرونا شمار مسافران فرودگاه بوشهر را 73 درصد کاهش داد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری به علت شیوع ویروس کرونا شمار مسافران جابه جا شده از طریق فرودگاه بوشهر نسبت مدت مشابه به سال گذشته 73 درصد کاهش یافت.

کمال دهقان منشادی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این مدت تنها پنج هزار و ۷۱۵ مسافر در قالب ۹۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بوشهر جابه جا شدند که شمار پروازها ۵۰ درصد و میزان بار نیز ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا پرواز بوشهر - مشهد از ۸ تا ۱۸ فروردین ماه جاری لغو شد و در زمان حاضر پروازها به صورت محدود در مسیر تهران، اصفهان و خارگ انجام می‌شود.

دهقان منشادی اضافه کرد: همچنین از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه ۹۸، سه هزار و ۹۷۸ پرواز انجام شد که این میزان نسبت به سال ۹۷، ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی تعداد مسافر جابه جا شده در فرودگاه از ۴۰۳ هزار و ۲۴۶ نفر با رشد ۱۳ درصدی به ۴۵۶ هزار و ۶۲۶ نفر رسید.

دهقان منشادی، بهسازی ایرساید شامل تکمیل سرویس رود اپرون، احداث کانال انرژی به طول حدود ۴۰۰ متر، بازسازی ترمینال داخلی شامل تعویض و نوسازی کامل پارتیشن بندی دفاتر، اتاقها، دریافت ۷۴ برگ سند تک برگ برای مستند سازی اراضی فرودگاه، ساخت آشیانه پرواز فوق سبک، افزایش مسیر هوایی به مقصد کیش و ۲۱ درصدی تعداد پروازها و برگزاری دهمین دوره مسابقات ایمنی و آتش نشانی و نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی برای ۶۰ نفر از کارکنان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه‌های کشور را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی نوسازی ۶ نمازخانه ترمینال‌های داخلی و خارجی با طرح سنتی – مذهبی، افتتاح هشت مامورسرا و ۴۰۰ متر مربع فضای اداری در ترمینال داخلی و اتاق مانیتورینگ cctv، تهیه و نصب چهار دستگاه gateway و یک دستگاه XRAY جدید و تهیه یک دستگاه خودرو پیش رو برای ایستگاه ایمنی و آتش نشانی را از دیگر پروژه های اجرا شده در استان بوشهر یاد کرد.

دهقان منشادی گفت: آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فرودگاهی به ارزش بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال را از برنامه‌های امسال فرودگاه بوشهر است.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها شامل توسعه ترمینال داخلی به متراژ ۴۵۰ مترمربع در ۲ بخش تکمیل سالن اجتماعات کوثر و بارانداز، پروژه زهکشی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب به متراژ ۳۰۰ هکتار، شروع اجرای پروژه توسعه ساختمان سپاه حفاظت و اداری به متراژ هزار و ۴۰۰ مترمربع، سالن چند منظوره به مساحت یکهزار و ۱۰۰ مترمربع است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: همچنین برنامه ریزی برای مراسم ۱۰۰ سالگی فرودگاه بوشهر، تکمیل پروژه هشت کیلومتر دیوارکشی فرودگاه گناوه و فعال کردن فرودگاه با کمک بخش خصوصی برای هوانوردی عمومی از دیگر برنامه‌های این فرودگاه ست.

وی با برشمردن اقدامات حفاظتی و بهداشتی انجام شده در فرودگاه بوشهر گفت: ضدعفونی و گندزداییهمه سطوح و بار مسافران و همچنین تجهیزات شرکت‌های هواپیمایی به طور مکرر و روزانه عملیات تب سنجی مسافران ورودی و خروجی نیز از جمله اقداماتی است که برای غربالگری و بررسی وضعیت سلامت مسافران انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در ورودی ساختمان اداری فرودگاه بوشهر نیز تب سنجی از پرسنل در زمان ورود انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا