شرایط ابتلا به کرونا در استان همدان در حال بهبود است


شرایط ابتلا به کرونا در استان همدان در حال بهبود است

سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان از آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان خبر داد و اعلام کرد: شرایط ابتلا به کرونا در استان در حال بهبود است اما این به معنی کنترل قطعی آن نیست و از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌ها را جدی بگیرند.

محمودرضا عراقی مطرح کرد: از این پس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند اجرا خواهد شد به گونه‌ای که اوضاع به شکل پلکانی رصد و براساس شرایط، تصمیمات اتخاذ و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آخرین تصمیمات، مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل خواهند بود، افزود: کسبه کم ریسک و یا دارای ریسک متوسط از ۲۳ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عراقی اضافه کرد: صنوف و کسبه با ریسک بالا شامل سالن‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، مساجد، اماکن پرتجمع و مواردی از این قبیل تا ۳۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

وی اظهار کرد: دو سوم کارمندان دولت از ۲۳ فروردین در ادارات حضور خواهند یافت و یک‌سوم کارکنان بنابر صلاحدید مدیران کل و براساس اولویت افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای، در مرخصی و یا دورکاری به سر خواهند برد.

سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان خاطرنشان کرد: مبادی شهرها تا ۳۰ فروردین از ورود خودروها با پلاک غیربومی خودداری خواهند کرد اما از ۲۳ فروردین، تردد بین شهرستان های استان آغاز خواهد شد و مانعی ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان همدان، فعالیت هرگونه تاکسی ون و اتوبوس تا ۳۰ فروردین در شهر همدان ممنوع است، به مردم توصیه کرد: همچنان اصول بهداشتی را رعایت کرده و جزء در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

به گفته عراقی، اقشار آسیب‌پذیر برای دریافت بسته حمایت معیشتی و تسهیلات در حال شناسایی هستند و از میان واحدهای تولیدی، تنها واحدهایی تسهیلات دریافت خواهند کرد که تعدیل نیرو نکرده باشند.

وی در پایان بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی و عمرانی و حمل و نقل عمومی و بار همچون گذشته به فعالیت خود با رعایت اصول بهداشتی ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک