2/4 میلیارد ریال به درمان بیماران کرونا در تایباد اختصاص یافت


2/4 میلیارد ریال به درمان بیماران کرونا در تایباد اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان تایباد اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان خراسان رضوی و گسترش آن به برخی از شهرستان‌های این استان همچون تایباد این میزان اعتبار از سوی خیرین و نیکوکاران بخش میان ولایت، برخی از کارخانجات فعال شهرستان، شرکت‌های اقتصادی در گمرک مرزی دوغارون، دهیاری های روستایی تایباد و مجمع خیرین هلال مهربانی این شهرستان برای خرید ماسک، لباس حفاظت فردی، پارچه و انواع مایع ضدعفونی کننده تعلق گرفت.

حیدر احسانی افزود: در حال حاضر این شهرستان از جمله مناطقی است که شرایط حساسی در سطح استان دارد که متاسفانه در چند روز گذشته آمار بیماران مشکوک به این ویروس دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با شرایط به وجود آمده در حال حاضر ۹۰ درصد از واحدهای صنفی شهرستان که فعالیت آنها ضرورتی ندارد تعطیل شدند و تنها کسب و کارهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می کنند دایر هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: جو آرامی در شهرستان حاکم شده و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تمام توان و قوا پای کار هستند تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

احسانی افزود: در حال حاضر مردم شیعه و اهل سنت این منطقه به صورت خودجوش کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داده‌اند تا صرف بیماران کرونایی این شهرستان شود.

او با انتقاد از کمبود برخی اقلام بهداشتی در این شهرستان گفت: کمبود اقلام بهداشتی همچون انواع ضدعفونی کننده‌ها، دستکش و ماسک در این شهرستان مشهود است.

وی از مردم شهرستان تایباد خواست همچنان تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت