آخرین اخبار مقابله با کرونا؛ وضعیت فوق العاده در ژاپن/استعفای عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند


آخرین اخبار مقابله با کرونا؛ وضعیت فوق العاده در ژاپن/استعفای عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند
یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که توکیو قصد دارد روز سه شنبه به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور حالت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا حالت فوق العاده اعلام خواهد کرد.

روزنامه «یومیوری» از قصد توکیو برای انجام این اقدام در روز سه شنبه خبر داد.

این در حالی است که ویروس کرونا المپیک توکیو در سال جاری را هم به تعویق انداخت.

گفتنی است که در سراسر ژاپن ۳۱۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۷ نفر هم جانشان را براثر ابتلاء به این ویروس از دست داده‌اند.

اقدامات جدید امارات برای مقابله با شیوع کرونا
شیخ"محمد بن راشد آل مکتوم" نخست وزیر امارات متحده عربی یکشنبه شب گفت که کشورش درچارچوب برنامه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ذخایر کالاهای استراتژیک را تقویت و تا پایان سال جاری میلادی افراد مقیم در این کشور را از پرداخت جریمه معاف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، شیخ محمد که حاکم دبی و معاون رییس امارات متحده عربی نیز هست، به نوع کالاهایی که مشمول ذخایر استراتژیک می‌شود و نیز به جزئیات معافیت افراد مقیم در این کشور هیچ اشاره‌ای نکرده است.

حاکم دبی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: امروز دومین جلسه دورکاری هیأت وزیران برگزار و در آن تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه برخی تسهیلات ارائه شد، به مقام‌های ذیربط دستور داده شد افراد مقیم تا پایان سال جاری میلادی از پرداخت جرایم معاف شوند، همچنین ذخیره استراتژیک کشور تقویت شود و از کارخانه‌جات خواسته شده تا از نیازهای بخش بهداشتی در امارات حمایت کند.

تاکنون شمار مبتلایان در امارات متحده عربی به یکهزار و ۵۰۵ نفر رسیده است و ۱۰ نفر نیز در این کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

همچنین امارات‌نشین دوبی شنبه شب در راستای تشدید قوانین منع آمد و رفت که از ۲۶ مارس (۷فروردین) در سراسر امارات اجرایی شد، دو هفته دیگر این قوانین را تمدید کرد.

این درحالی است که با افزایش تست ابتلا به کرونا، در روزهای اخیر بر شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در امارات متحده عربی افزوده شده است.

همچنین بانک مرکزی امارات متحده عربی نیز از اتخاذ تدابیری برای تأمین نقدینگی در سیستم بانکی این کشور و نیز بسته تشویقی مالی خبر داد.

ترکیه تجهیزات تنفس مصنوعی چینی ارسالی به اسپانیا را مصادره کرد
دولت ترکیه یک محموله تجهیزات پزشکی را که از چین خریداری شده و به سوی اسپانیا در حال انتقال بود، مصادره کرده‌ است.

به گزارش مهر به نقل از العربیه، وزارت خارجه اسپانیا جمعه ۳ آوریل ۲۰۲۰ اعلام کرد که مقامات ترکیه یک هواپیمای حامل دستگاه‌های تنفس مصنوعی چینی که به مقصد اسپانیا به پرواز درآمده بود را توقیف و محموله آن را مصادره کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، لایا گنزالس وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت که دولت ترکیه در آنکارا یک محموله امدادهای پزشکی که از چین خریداری شده و به سوی اسپانیا در حال انتقال بود را از روز شنبه گذشته مصادره کرده است.

وزیر خارجه اسپانیا افزود که دولت آنکارا به بهانه نگرانی اصلی درباره توانایی‌هایش در محافظت از سیستم درمانی ترکیه محدودیت‌هایی را بر صادرات تجهیزات پزشکی در خاک این کشور اعمال کرده است.

این محموله تجهیزات پزشکی با ارزش شامل ۱۶۲ دستگاه تنفس مصنوعی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در واحدهای ICU توسط کشور اسپانیا سفارش داده شده است.

اداره گمرک ترکیه شنبه گذشته ابتدا هواپیمایی که محموله دستگاه‌های تنفس مصنوعی را جابجا می‌کرد توقیف کرد و سپس محموله دستگاه‌های تنفس مصنوعی را که اسپانیا برای مقابله با ویروس کشنده کرونا از چین خریداری کرده و به آنها نیاز فوری دارد، مصادره کرد.

استعفای عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند به دلیل نقض محدودیت تردد

عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند بامداد دوشنبه به دلیل نقض مقررات منع رفت‌وآمد در بحبوحه بحران کرونا و فشار افکار عمومی از مقام خود استعفا کرد.

تصویر خانم کاترین کالدروود از نقض مقررات توسط عکاس روزنامه اسکاتیش سان زمانی گرفته شده که او برای سرکشی از منزل دومش در سواحل شرقی کشور در حال تردد بود. او اعتراف کرده که از زمان اعمال مقررات منع رفت‌وآمد تاکنون دوبار از منزل دومش سرکشی کرده است.

پیشتر اعلام شد که خانم کالدروود به دلیل نقض توصیه‌های بهداشتی در کنفرانس‌های مطبوعاتی حاضر نخواهد شد.

او با این حال در بیانه‌ای از اقدامات خود عذرخواهی کرد و گفت پس از رایزنی‌هایی که با سروزیر اسکاتلند داشته، این تصمیم را گرفته و دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حضور او در این سمت می‌تواند به ادامه مسیر کشور برای عبور از بحران کرونا زیان بزند.

نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. او از مردم این کشور خواست تا تنها در شرایط اضطراری از خانه خارج شوند و ضمن رعایت فاصله ایمنی، از تجمع بیشتر از ۲ نفر پرهیز کنند.

بر همین اساس به پلیس اختیارات ویژه ای داده شده تا افراد متخلف را جریمه و یا بازداشت کند.

پلیس اسکاتلند عصر یکشنبه تائید کرد که به خانم کالدروود به دلیل نقض مقررات هشدار داده است.

آمار ابتلا به کرونا در سراسر انگلیس به سرعت در حال افزایش است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که ۱۰ روز پیش به کرونا مبتلا شد، هنوز از وضعیت سلامتی پایداری برخوردار نیست. دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که جانسون برای آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان منتقل شده است.

ملکه انگلیس ساعاتی پیش در سخنانی اظهار کرد که کشور در مقطع بسیار چالش‌برانگیزی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403