35 طرح اقتصادی ویژه جهش تولید در استان مرکزی شناسایی شد


35 طرح اقتصادی ویژه جهش تولید در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 35 طرح اقتصادی ویژه جهش تولید در نقاط مختلف این استان شناسایی و مشخصات آنها به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

«سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست ستاد جهش تولید استان مرکزی افزود: ستاد جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل و به استان‌های مختلف نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ستادجهش تولید سازمان برنامه و بودجه، تمامی استان‌ها وظیفه دارند طرح‌های اقتصادی که می توانند در جهش تولید تاثیرگذار باشند را شناسایی و به این سازمان ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده تمامی ارکان، نهادها و اقشار مختلف مردم این استان باید در راستای تحقق این مهم نقش‌آفرینی کنند.

فرخی بیان کرد: آمارها و شاخص‌های موجود بیانگر تحقق شعار رونق تولید در استان مرکزی است بنابراین باید با برنامه‌هایی جدید و کارگشا، رفع موانع تولید و تسهیل امور تولیدکنندگان در سال جاری نیز گام بلندی در جهت تحقق جهش تولید در این استان برداشته شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و اراضی با کیفیت کشاورزی و تعدد معادن مختلف می تواند در لبیک گویی به شعار سال پیش‌تاز دیگر استان‌ها باشد بنابراین باید با تقویت روحیه خودباوری در فعالان اقتصادی، رفع موانع تولید از سوی مسوولان و گسترش فرهنگ استفاده از کالای داخلی بین اقشار مختلف مردم نسبت به تحقق این خواسته مقام معظم رهبری گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: تحقق شعار سال تنها وظیفه دولت و تولیدکنندگان نیست بلکه تمامی ارکان حاکمیت ایران اسلامی، قوای سه‌گانه و اقشار مختلف مردم در تحقق این مهم مسوول هستند و هر یک باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

فرخی گفت: با وجود تحقق شعار رونق تولید در این استان و ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید، به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات، مردم آنچنان که باید طعم شیرین این موفقیت را نچشیدند که این مهم باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۹ را به عنوان «سال جهش تولید» نام‌گذاری کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!