وضعیت شیوع بیماری کرونا جدی است/ انتظار داریم همه کمک کنند تا این وضع را مدیریت کنیم


وضعیت شیوع بیماری کرونا جدی است/ انتظار داریم همه کمک کنند تا این وضع را مدیریت کنیم

موسوی وضعیت شیوع ویروس کرونا را بسیار جدی دانست و گفت: توقع داریم همه کمک کنند تا بتوانیم وضعیت بیماری کرونا ویروس را در شهرستان آبادان کنترل کنیم.

«سید زین‌العابدین موسوی» امروز (دوشنبه ۱۸ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در آبادان اظهار کرد: اگر در این زمینه توفیقی داشته‌ایم، به دلیل همکاری بخش عظیمی از مردم آبادان بوده و چنانچه آماری از توقف خارج شود علتش بی‌اهمیتی کسانی است که نه‌تنها در خانه نمی‌مانند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه اگر این افراد دستورالعمل‌های قرنطینه را جدی نگیرند برنامه جدی برای برخورد قانونی داریم افزود: افرادی که مبتلا به کرونا ویروس بوده و خودقرنطینه‌اند، نباید با کسی کوچکترین رابطه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های این افراد نیز باید آنها را در محیطی کاملا بسته قرار دهند و فقط تغذیه آنها را با رعایت اصول بهداشتی تامین کنند ادامه داد: همچنین لازم است، دانشکده علوم پزشکی مشخصات و آدرس افراد مبتلای خودقرنطینه و حتی افراد در دوره نقاهت را در اختیار پلیس بگذارد تا نظارت جدی بر ارتباطات آنها صورت گیرد.

موسوی از واگذاری اجرای عملیات ضدعفونی اماکن و مناطق آبادان خبر داد و اضافه کرد: در نظر است مسئولیت و اجرای امر ضدعفونی در وجب به وجب آبادان و به‌طور مستمر در برنامه‌ای مدون به همه ادارات، سازمان‌ها، موسسات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، عمومی، نظامی و انتظامی، خصوصی و سمن‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: هیچ دستگاه، شرکت و یا موسسه‌ای نباید به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی‌ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد و باید کارکنان، متخلفین را معرفی کنند.

فرماندار آبادان به مسئله گرانفروشی اشاره کرد و اذعان داشت: در امر گرانفروشی چنانچه برای دستگاه نظارتی و متولی، گرانفروشی واحدی صنفی، در این شرایط اثبات شد علاوه بر پلمپ طولانی‌مدت به‌دلیل سوءاستفاده از وضعیت، متخلفین به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و ضمن برخورد قانونی با گرانفروشان لیست آنها در این شرایط به مردم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ واحد صنفی خارج از دستورالعمل حق فعالیت ندارد، به فعالیت بانک‌ها در این ایام اشاره کرد و یاد آور شد: بانک‌ها مکلفند علاوه بر شارژ خودپردازها و انجام نیازهای مردم به‌صورت غیرحضوری، کارت‌های سوخته شده و یا مفقودی را تعویض و سریعا به‌دست متقاضیان برسانند.

موسوی با اشاره به اینکه کمک‌های خوبی به افراد تحت‌پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی صورت گرفته و در صدد ارتقای خدمات بیشتر هستیم ابراز کرد: همچنین دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌ریزی کنند و از محل اعتباراتشان بسته‌های حمایتی در اختیار پرسنل تحت امر خود قرار دهند و موضوع اعتبار را با اداره کل خود، حل کنند.

وی با بیان اینکه اداره کار سریعا بیمه بیکاری را برای همه افراد بیکار شده مطابق دستورالعمل‌های جدید برقرار کند گفت: در این خصوص اداره کار باید مرتبا به اینجانب گزارش دهد و تمام پیمانکاران و بخش خصوصی که در تعطیلی هستند بیمه کارکنان خود را بپردازند و کسی را اخراج نکنند؛ همچنین مقرر شده به پیمانکاران وام‌های کم‌بهره مناسب پرداخت شود.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...