استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید کرد


استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید کرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرغداری‌های استان و میزان مصرف مرغ تاکید کرد: مرغ مازاد تولیدی در مرغداری‌های این استان از تولیدکنندگان خریداری شود.

اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و بخش خصوصی،نسبت به خرید تضمینی مرغ مازاد موجود در مرغداری‌های استان اقدام لازم را انجام دهند.
وی افزود:‌ مرغ مازاد پس از خرید باید کشتار و برای تنظیم بازار در زمان‌های پرمصرف در سردخانه‌های استان منجمد شود.
عباسی تصریح کرد: در این راستا تسهیلات بانکی مورد نیاز در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و بخش خصوصی استان قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در این روزها باید با ظرفیت کامل نسبت به کشتار مرغ اقدام کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن اظهار داشت: هرگونه ورود مرغ به این استان از نقاط دیگر کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است.
وی، در خصوص برخی مشکلات پیش آمده برای خرید شیر از دامداران استان نیز گفت: خرید شیر از دامداران باید براساس فاکتور و یا قرارداد با قیمت مصوب پایه شیر و البته با رعایت استانداردهای لازم باشد.
به گزارش ایرنا، قیمت مصوب خرید شیر با بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم است.
عباسی، تقویت فرهنگ تولید شیر کیفی با بار میکروبی پایین را ضروری اعلام و تاکید کرد: نظارت بر حمل و خرید شیر دامداران از سوی کارخانه‌ها با بار میکروبی استاندارد، براساس قیمت‌های مصوب حداقلی افزایش یابد تا حقی از دامداران و کارخانه‌داران تضییع نشود.
وی افزود: جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در شرایط بحرانی کنونی برای تامین بخشی از هزینه‌های مربوط به خرید شیر دامداران نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کارخانه‌ها اقدام کند.
به گزارش ایرنا، روزانه ۵۰۰ تن شیر از دامداران چهارمحال و بختیاری برای مصرف در کارخانه‌ها خریداری می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری به صدور مجوز برای راه‌اندازی خط تولید الکل در برخی کارخانه‌های استان اشاره و تصریح کرد: این کارخانه‌ها موظفند نیاز این استان را براساس حواله‌های صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و با قیمت مصوب دولتی تامین کنند.
عباسی همچنین اظهار داشت: بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی جزو حوزه‌های اصلی ایجاد اشتغال در استان است و افزون‌بر ۵۰ درصد از اشتغال‌زایی‌ در حوزه خدمات و بیشترین آن در زیرشاخه الکترونیک است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی این استان بستر خدمات از راه دور را فراهم کنند و بسترسازی‌های حوزه خدمات از راه دور باید سالم، آسان، ارزان و به‌دور از هرگونه فساد باشد.
عباسی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی باید نظارت‌ها در بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار