خارش بیرون واژن، معرفی بهترین پمادها


خارش بیرون واژن، معرفی بهترین پمادها

مقدار و نحوه مصرف پماد هیدروکورتیزون برای خارش بیرون واژن بر حسب نوع التهاب و ناراحتی پوستی در افراد مختلف متفاوت است.

پماد ضد خارش واژن انواع مختلفی دارد که در ادامه اسم پماد برای خارش بیرون واژن را به شما پیشنهاد خواهیم داد اگر به دنبال پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن هستید در ادامه با ما همراه باشید.
پماد هیدروکورتیزون، پماد کلوتریمازول و پماد تریامسینولون برای خارش واژن در بارداری، بعضی از پمادهایی هستند که در این زمینه کاربرد دارند.
برخی از پمادهایی که برای خارش بیرون واژن استفاده می شود، عوارضی مانند سوزش، خارش و سایر تحریکات واژن، قرمزی، پوسته پوسته شدن، تکرر ادرار و درد در قسمت پایین شکم را دارا هستند.
پماد برای خارش بیرون واژن
پماد برای خارش بیرون واژن در 4 مدل مختلف در ادامه به شما پیشنهاد خواهیم داد اسم پماد خارش واژن و نام پماد ضد خارش واژن و پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن را اینجا بخوانید. پماد هیدروکورتیزون برای خارش بیرون واژن از داروهای مرطوب‌کننده و ضدالتهاب است که در رفع مشکلات التهابی پوست مانند اگزما، درماتیت، جوش، نیش حشرات، خارش اندام تناسلی خارجی و واژن در زنان و خارش مقعد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول پماد هیدروکورتیزون ضد خارش واژن را می‌توانید یک تا دوبار در روز مصرف نمایید. برای استفاده از این دارو به عنوان پماد برای خارش بیرون واژن، ابتدا دست‌ها را شسته و خشک کرده و همچنین ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید. سپس مقدار کمی از پماد ضد خارش بیرون واژن را به ناحیه آسیب‌ دیده اعمال کرده و آن را به آرامی مالش دهید. اگر با مصرف این دارو پس از چند روز علائم التهاب بهبود نیافت، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.
پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن
پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن را می خواهید در اینجا 4 تا از بهترین پمادهای ضد خارش بیرونی واژن را معرفی می کنیم همانگونه که گفته شد، عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز خارش واژن شوند و پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن مورد نیاز شماست. در این بین، عفونت قارچی واژن را می‌توان عمده‌ترین دلیل بروز خارش واژن به حساب آورد. از هر ۴ زن، ۳ نفر در طول زندگی خود در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. ابتلا به این بیماری علاوه بر خارش واژن، می‌تواند باعث ترشحات غیرطبیعی سبز یا زرد رنگ و درد به هنگام ادرار شوند. در این شرایط توصیه می‌شود به پزشک مراجعه و درمان دارویی آغاز گردد. در صورتیکه خارش واژن ناشی از عفونت قارچی باشد؛ پزشک برای برطرف شدن آن، داروهای ضد قارچ که می‌توانند به صورت خوراکی یا موضعی باشند را تجویز می‌کند.
بسیاری از داروهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم حاوی ترکیبات گیاهی هستند که در لابراتوارهای مجهز با دیگر مواد ترکیب‌شده و به شکل دارو به دست ما می‌رسند. طبیعت داروخانه بزرگی است که در مواقعی که بیماری پیشرفت چندانی نکرده باشد، می‌توان به آن رجوع و درمان‌های گیاهی را جایگزین درمان‌های شیمیایی کرد. سیر یکی از خوراکی‌های مفید در زمینه از بین بردن عفونت‌های قارچی است. خارش واژن عارضه ناخوشایندی است که به دلایل مختلفی ممکن است در خانم‌ها ایجاد شود. عدم رعایت بهداشت، روابط جنسی آلوده، تماس واژن با مواد بهداشتی تحریک‌کننده، وجود عفونت‌ واژن یا قرار داشتن در دوران یائسگی همگی می‌توانند از دلایل بروز این عارضه باشند. برای رفع خارش می‌توانید تحت نظر پزشک از داروهایی تحت عنوان پماد برای رفع خارش بیرونی واژن استفاده کنید.
پماد هیدروکورتیزون برای خارش بیرون واژن
پماد هیدروکورتیزون ضد خارش واژن از داروهایی است که به عنوان مرطوب‌کننده و ضدالتهاب در مشکلات التهابی پوست مانند اگزما، درماتیت، جوش، نیش حشرات، خارش واژن در زنان و خارش مقعد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پماد ضد خارش واژن هیدروکورتیزون برای درمان عفونت‌های پوستی نظیر پای ورزشکاران نیز به کار می‌رود.
داروهای مختلفی به منظور درمان خارش واژن وجود دارند. پماد هیدروکورتیزون برای درمان خارش واژن یکی از این داروهاست که می‌تواند برخی از علایم ناشی از التهابات پوستی مثل خارش و خشکی پوست را کاهش دهد.
توجه داشته باشید در نوزادانی که برای درمان التهاب پوستی در ناحیه بستن کهنه از کرم و پماد موضعی هیدروکورتیزون استفاده می‌شود، نباید بعد از مالیدن دارو از کهنه‌های محکم که می‌چسبند یا شلوارهای پلاستیکی استفاده کرد؛ زیرا این پوشش مانند پانسمان بسته عمل می‌کند و باعث جذب بیشتر دارو می‌گردد که می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی شود.
عوارض پماد هیدروکورتیزون برای رفع خارش بیرونی واژن
سوزش، قرمزی، خشکی، ایجاد جوش، رشد غیر معمول مو، برآمدگی مو یا التهاب فولیکول، نازک شدن پوست، تغییر رنگ پوست و علائم کشیدگی پوست و تداخلات دارویی عبارتند از: آمفوترسین بی، کاربنی سیلین، پی پراسیلین، تی کارسیلین یا داروهای مدر، فنی توئین، فنوباربیتال و ریفامپین، داروهای ضدبارداری خوراکی، کلسترامین.
نحوه مصرف پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن
مقدار و نحوه مصرف پماد هیدروکورتیزون برای خارش بیرون واژن بر حسب نوع التهاب و ناراحتی پوستی در افراد مختلف متفاوت است. به طور معمول پماد هیدروکورتیزون برای رفع خارش بیرونی واژن را می‌توانید یک تا دوبار در روز مصرف نمایید. برای استفاده از این دارو ابتدا دست‌ها را شسته و خشک کرده و همچنین ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید. سپس مقدار کمی از این دارو را به ناحیه آسیب‌ دیده اعمال کرده و آن را به آرامی مالش دهید.
توجه: کودکان ممکن است به این دارو حساسیت بیشتری داشته باشند بنابراین توصیه می‌شود در استفاده از این دارو برای کودکان مراقبت‌های لازم به عمل آید.
پماد هیدروکورتیزون برای رفع خارش بیرونی واژن
- از استفاده این پماد هیدروکورتیزون در چشم، بینی و یا دهان اجتناب کنید.
- توصیه می‌شود از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن طولانی‌ مدت استفاده نشود.
- در صورت بروز حساسیت مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
- چنانچه دچار عفونت پوستی هستید به طور خودسرانه از این دارو استفاده نکرده و قبل از مصرف پزشک را مطلع کنید.
- به نظر می‌رسد مصرف پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن در بارداری و شیردهی بی خطر باشد، اما برای مصرف اشکال دیگر این دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید.
- دارو را بیشتر از مقدار تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.
- از مصرف این دارو بیش از یک هفته در اطفال بدون نظر پزشک خودداری نمایید.
- پس از استفاده از این پماد پوست را نپوشانید.
- اگر با مصرف پماد هیدروکورتیزون خارش بیرونی واژن پس از چند روز بهبود نیافت حتماً به پزشک مراجعه نمایید.
- مصرف کوتاه مدت این دارو معمولا عوارض جدی خاصی ندارد.
- این دارو در نوزادان منع مصرف دارد.
- در صورتیکه مبتلا به عفونت قارچی بوده و یا سابقه حساسیت دارویی داشته‌اید با مشورت پزشک از این دارو استفاده نمایید.
- در طول درمان خارش واژن با هیدروکورتیزون نیاز به انسولین یا داروهای خوراکی کاهنده قند خون، افزایش می‌یابد.
پماد کلوتریمازول برای خارش بیرون واژن
پماد کلوتریمازول برای رفع خارش بیرونی واژن استفاده می شود و از داروهای ضدقارچ است که به منظور درمان بیماری‌های قارچی همچون کچلی بدن، استفاده می‌شود. این دارو، برای درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان نیز تجویز می‌شود و با برطرف کردن عفونت، پماد خارش واژن را رفع می‌کند. به طور معمول این پماد، دو بار در روز استفاده می‌شود. لازم است قبل از استفاده محل مورد نظر را شسته و کاملا خشک کنید. سپس یک لایه نازک دارو را به منطقه آسیب دیده بمالید و به آرامی آن را بشویید. توجه داشته باشید که به منظور درمان سریع‌تر در عفونت‌های قارچی مربوط به واژن رعایت بهداشت ضروری است. بنابراین توصیه می‌شود طی درمان با این دارو، نزدیکی جنسی نداشته و در صورت لزوم از وسایل حفاظتی مثل کاندوم استفاده کنید. میزان مصرف و طول درمان به نوع عفونتی که باید درمان شود وابسته می‌باشد. به طور معمول این پماد دو بار در روز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از استفاده محل مورد نظر را شسته و کاملا خشک کنید. سپس یک لایه نازک دارو را به منطقه آسیب دیده بمالید و به آرامی آن را بشویید.
مناسب‌ترین زمان مصرف پماد کلوتریمازول برای خارش بیرون واژن قبل از خواب است.
عوارض پماد کلوتریمازول برای رفع خارش بیرون واژن
سوزش، خارش و سایر تحریکات واژن، قرمزی، پوسته پوسته شدن، تکرر ادرار و درد در قسمت پایین شکم از عوارض مصرف این داروست.
این دارو نباید با چشم‌ها تماس پیدا کند.
به منظور درمان سریع‌تر در عفونت‌های قارچی مربوط به واژن رعایت بهداشت ضروری است. استفاده از کاندوم به هنگام آمیزش جنسی و همچننی استفاده از لباس زیر نخی به روند درمان شما سرعت می‌بخشد.
در صورت عدم کسب نتیجه رضایت بخش در خصوص بهبودی فرد دوره درمان می‌تواند تکرار شود.
هرگز بیش از دوز مصرفی تجویز شده از این دارو استفاده نکنید، زیرا نه تنها باعث نمی‌شود که درمان شما سریع‌تر انجام کیرد بلکه عوارض جانبی و احتمالی آن افزایش می‌یابد.
برای بدست آوردن نتایج بهتر لازم است بطور منظم از کلوتریمازول استفاده کنید.
اگر شرایط درمان شما پس از گذشت ۴ هفته بهبود نیافت و بدتر شد پزشک خود را در جریان قرار دهید.
قبل از استفاده از کلوتریمازول اگر به آن حساسیت دارید دکتر یا پزشک خود را در جریان قرار دهید.
قرص و پماد کلوتریمازول تنها در مواقع ضرورت باید توسط زن حامله مورد استفاده قرار گیرد.
در صورتیکه کودک شیرخوار دارید در مورد هر خطری که می‌تواند نوزاد شما را به خاطر مصرف پماد کلوتریمازول تهدید کند با پزشک خود صحبت کنید.
از کلوتریمازول کرم برای دوره کامل درمان استفاده کنید. حتی اگر احساس می‌کنید بهتر شده‌اید، از آن استفاده کنید.
اگر در زمان تعیین شده فراموش کردید کرم کولوتریزول بزنید، از آن در اسرع وقت استفاده کنید.
اگر علائم شما بهبود نیافته باشد یا اگر آنها بدتر شوند، با پزشک خود مشورت کنید.
سوختگی و تحریک پوست از جمله عوارض شدید کلوتریمازول است و در صورت مشاهده، مصرف آن قطع شود.
مناسب‌ترین زمان مصرف این دارو قبل از خواب است.
برای جلوگیری از عفونت مجدد واژینال، اهمیت بهداشت ناحیه تناسلی و نداشتن نزدیکی در دوران درمان برای بیمار توضیح داده شود.
به بیمار توصیه کنید پس از استفاده این دارو در محل‌های موضعی مانند پوست دست‌ها یا بازوها از تماس نور خورشید با آن ناحیه جلوگیری شود تا دارو تاثیر بیشتری بگذارد.
پماد فلوئوسینولون برای خارش واژن
پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش بیرون واژن، حساسیتهای پوستی, نیش حشرات, التهاب پوست و اگزما است. به طور کلی پماد موضعی ضد خارش واژن برای ضایعات پوستی و خارش واژن زنان کاربرد دارد. قبل از مصرف پماد فلوئوسینولون برای خارش بیرون واژن نکاتی را در نظر گرفت. اول اینکه تحت هیچ شرایطی حتی با وجود اطلاع کامل از اطلاعات دارویی فلوئوسینولون، بدون تجویز پزشک از این پماد استفاده نکنید, و اگر سابقه حساسیت به غذاها, رنگها یا داروی دیگری دارید حتما پزشکتان را مطلع سازید. اگر بعد از دو هفته از مصرف پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش بیرون واژن هیچ بهبودی در پوست ظاهر نشد حتما مصرف این پماد را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
نحوه مصرف پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش بیرون واژن
همانطور که گفته شد مصرف پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش بیرونی واژن و مقدار آن با تجویز پزشک صورت می گیرد بنابراین فقط برای مورد تجویز شده از آن استفاده کنید و برای موارد دیگر دارو را به کار نبرید. عموما در افراد بزرگسال 3 مرتبه در طی روز از پماد بر روی پوست استفاده می شود. و برای کودکان تا حد امکان از این پماد استفاده نکنید ولی با صلاح دید پزشک فقط یکبار در طی روز پماد بر روی پوست کودک زده شود. گفتنی است به هیچ وجه بیشتر از مقدار گفته شده از پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش واژن استفاده نکنید مخصوصا در کودکان بیش از یکبار در طی روز مجاز نیست. همچنین مناطقی از پوست کودک که با ادرار تماس دارد بهتر است پماد زده نشود. در صورت ضرورت استفاده از پماد در قسمت گفته شده از قرار دادن پوشش پلاستیکی یا پانسمان بر روی محل مورد نظر خودداری شود.
دقت کنید که پماد فلوئوسینولون ضد خارش بیرون واژن با چشم تماس نداشته باشد و در صورت تماس سریعا چشمانتان را با آب فراوان بشویید. همچنین بر روی محلی که پماد زده اید به هیچ وجه از پانسمان یا هر پوشش دیگری استفاده نکنید. نهایت دوره مصرف این دارو دو هفته است, اگر طی زمان تعیین شده بهبودی ایجاد نشد, مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
اگر یکی از زمانهای مصرف پماد فلوئوسینولون برای رفع خارش بیرونی واژن را فراموش کردید و هنوز تا مصرف بعدی چند ساعت باقی مانده بود, می توانید پماد را استفاده کنید. در صورتی که مدت کمتری تا زمان مصرف بعدی مانده بود صبر کنید و در همان ساعت مشخص شده از قبل از پماد استفاده کنید.
اگر قسمتی از بدن دچار زخم, التهاب شدید یا عفونت باشد, از استفاده این پماد در آن قسمت خودداری شود. همچنین بر روی جوش صورت نباید زده شود.
زنان باردار یا شیر ده با نظر پزشک منعی برای استفاده از این دارو ندارند ولی از تماس پماد فلوئوسینولون به ناحیه اطراف سینه جدا خود داری کنند.
افرادی که دیابت, بیماری سل و آب مروارید دارند مجاز به استفاده از این دارو نیستند.
عوارض پماد فلوئوسینولون ضد خارش بیرونی واژن
عوارض کمی از مصرف پماد فلوئوسینولون ضد خارش واژن گزارش شده است ولی با این حال هر دارویی در کنار بهبودی در وضع بیمار ممکن است عوارضی داشته باشد یا مواردی ناخوشایندی را به بیمار تحمیل کند. در صورت مشاهده هر یک از مواردی که در ادامه گفته می شود, حتما مصرف دارو را قطع کرده و پزشک را در جریان بگذارید. سوختگی همراه با قرمزی پوست و خارش شدید, بروز عفونتهای پوستی, آکنه, نازک شدن پوست که با پوسته ریزی همراه باشد, بی حسی انگشتان دست یا پا, کمر درد, نامنظم شدن ضربان قلب, حالت تهوع و استفراغ, تغییر رنگ پوست, بالا رفتن گلوکز خون و ادرار, کم شدن اشتها, گرفتگی عضلانی همراه با درد خصوصا در نواحی زانوان پا و نا منظم شدن دوره ماهانه در خانوم ها.
پماد ضد خارش فلوئوسینولون را دور از تابش مستقیم آفتاب و در دمای ۳۰ – ۱۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. از یخ زدن این پماد جلوگیری شود. دور از دسترس کودکان نگهداری شود. به تاریخ مصرف دارو توجه کنید تا از تاریخ انقضا آن نگذشته باشد. و اگر از باز شدن پماد سه ماه می گذرد آن را دور بیندازید.
پماد تریامسینولون برای خارش واژن در بارداری
پماد تریامسینولون برای رفع خارش بیرونی واژن در بارداری از داروهای ضدالتهاب و ضدقارچ است که در درمان بیماری‌هایی مانند اگزما، آلرژی، لوپوس، پسوریازیس، آلوپسی، آسم و آرتریت خودایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پماد تریامسینولون برای خارش واژن در بارداری با کاهش تورم، قرمزی و خارش پوست علائم شایع بیماری‌های پوستی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. اشکال دیگر این دارو شامل آمپول و اسپری می‌باشد.
عوارض پماد تریامسینولون ضد خارش واژن
تاول، سوزش، خارش، پوسته پوسته شدن، خشکی، آکنه، افزایش رشد مو بخصوص در صورت، افزایش ریزش مو بخصوص در پوست سر، ایجاد خطوط قرمز بر روی بازو، صورت، ساق پا، کشاله ران، نازک شدن پوست و تداخل دارویی پردنیزون، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند سیکلوسپورین.
مقدار و نحوه مصرف پماد تریامسینولون برای رفع خارش ناحیه بیرونی واژن
مقدار و نحوه مصرف پماد تریامسینولون برای خارش واژن در بارداری در افراد با بیماری‌های مختلف متفاوت است. به طور معمول این پماد ۴-۲ بار در روز برای بیمار تجویز می‌شود. به این منظور ابتدا محل مورد نظر را شستشو داده و پس از خشک کردن مقدار کافی از پماد را روی محل قرار داده و به آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود.
توجه: قبل و بعد از استفاده از این دارو دستان خود را با آب و صابون به خوبی بشویید.
دارو را باید دقیقا مطابق با نظر پزشک مصرف کنید.
در صورت بروز حساسیت مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
از استفاده این دارو در چشم، بینی و یا دهان اجتناب کنید.
در صورتی که پس از یک هفته استفاده از دارو علایم بیماری پوستی بهبود پیدا نکرد به پزشک مراجعه کنید.
چنانچه حین مصرف پماد تریامسینولون برای خارش واژن در بارداری با هر کدام از عوارض ذکر شده در جدول بالا مواجه شدید موارد را به اطلاع پزشک رسانده و از ادامه مصرف صرف نظر کنید.
توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارو از این دارو بر روی پوست کودکان استفاده نشود.
هیچگاه ناحیه تحت درمان را با پانسمان نپوشانید.
چنانچه در دوران بارداری یا شیردهی به سر می‌برید برای اطمینان بیشتر قبل از مصرف پماد تریامسینولون برای خارش واژن با پزشک مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی