جوانان برای توسعه روستاهای سقز ایده بدهند


جوانان برای توسعه روستاهای سقز ایده بدهند

سنندج - ایرنا - انجمن همیار جوانان روستایی سقز در راستای توسعه و توانمندسازی روستاهایی این شهرستان، فراخوان طرح یا پیشنهاد برای توسعه روستاها به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان را ارائه کرد.

مسوول انجمن همیار جوانان روستایی سقز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این انجمن، در هفته جوان با همکاری اداره ورزش و جوانان فراخوانی برای جذب پیشنهاد و طرح در راستای توسعه و توانمندسازی حوزه روستایی اعلام کرده است.

ناصر عزیزی هدف از این فراخوان را ایده پردازی جوانان برای توسعه، توانمندسازی و اشتغالزایی روستاهای محل اقامت خود دانست و اضافه کرد: به بهترین طرح و پیشنهاد لوح تقدیر و جایزه نفیس اهدا خواهیم کرد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این فراخوان باید در زمینه های توانمندسازی و اشتغالزایی جوانان روستایی، ایجاد درآمد پایدار روستایی، گردشگری روستایی، طراحی محیط و توسعه فیزیکی روستایی، هر روستا یک محصول و برند به تفکیک روستاهای شهرستان سقز پیشنهاد و طرح ارایه دهند.

عزیزی تاکید کرد: طرح ها باید به صورت فایل pdf و word با رعایت موازین، نوشته و به شماره موبایل ۰۹۱۸۵۱۹۰۲۰۴ در فضای مجازی یا به اداره ورزش و جوانان سقز تحویل داده شود.

عزیزی زمان تحویل طرح های ارایه شده توسط جوانان روستایی را از تاریخ ۱۷ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: در هر یک از بخش های فوق به بهترین طرح و پیشنهاد جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسوول انجمن همیار جوانان روستایی سقز با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم این فراخوان را به صورت جشنواره برگزار کنیم، افزود: فراخوان در فضای مجازی انجام خواهد شد و پنج طرح برگزیده را به فرمانداری سقز و استانداری کردستان معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جایزه هر یک از طرح ها از ۲ میلیون ریال تا ۶ میلیون ریال متغیر است، اظهار داشت: برگزیدگان این فراخوان در ۱۵ تا ۲۰ اردبیهشت معرفی خواهند شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام