روستای کمندان لرستان


روستای کمندان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ازنا در دهستان پاچه لک غربی در استان لرستان ایران است. این روستا در کوه پایه اشترانکوه (کوه های ازنادر و کول جنو) قرار دارد. کمندان 25 کیلومتر با شهر ازنا فاصله دارد.بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 729 نفر (136 خانوار) […] نوشته روستای کمندان لرستان اولین بار در جامع ترین...

روستای کمندان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ازنا در دهستان پاچه لک غربی در استان لرستان ایران است. این روستا در کوه پایه اشترانکوه (کوه های ازنادر و کول جنو) قرار دارد. کمندان ۲۵ کیلومتر با شهر ازنا فاصله دارد.بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲۹ نفر (۱۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای کمندان لرستان

جاهای دیدنی روستای کمندان

بهار مناسب ترین زمان ممکن برای گردش در این منطقه می باشد زیرا اگر در این فصل به کمندان سفر کنید، دشتی پر از شقایق در کمندان می‌بینید و از دیدن این جلوه های طبیعی شگفت زده خواهید شد. طبیعت این منطقه وصف نشدنی و زیباست؛ هم پر از دشت های سرسبز است . از ویژگی های کمندان محصور شدن در میان مراتع سرسبز و زیباست که چشم هر بیننده ای را مسحور می کند. هم چنین کمندان دارای کوه هایی با پوشش گیاهی بسیار گوناگون و غنی دارد و البته چشمه سار های پر آب دارد. آب این چشمه ها بسیار گورا و سرد است و در نزدیکی یکی از سراب های آن کارخانه آب معدنی کمند زاگرس در حال ساخت است. رودخانه کمندان که از کوه های اشترانکوه سرچشمه می گیرد ازمیان روستا می‌گذرد و قسمتی از آن حاصل آب شدن برف های انباشته شده در دره های عمیق اشتران کوه است. آب آن همواره بسیار سرد و خنک است . در تابستان به قدری سرد است که به زحمت می توان بیش از ده ثانیه دست خود را در آن نگه داشت.

روستای کمندان لرستان

در اطراف رودخانه و چشمه ها درختان زیبای بید وجود دارند که وجودشان باعث ایجاد سایه سار خنکی می شود و نسیم همیشگی هوا در تابستان نوازش گر هر گردشگری است که به این روستا سفر می کند و می تواند از جای جای کندوان و قدم به قدم سفر خود لذت و بهره کای را ببرد .

دره کول ازنا با چشمه های زیبا آبشار کم ارتفاعش از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا است هم چنین از میان این دره رودخانه ی خروشنده ای در جریان دارد و گیاهان خاص منطقه در اطراف آن روییده است . سالانه گردشگران و کوهنوردان بسیاری به این منطقه می آیند.از آثار تاریخی موجود در این روستا نیز می توان به قلعه‌ تاریخی کمندان که از دوره‌ قاجار به‌جا مانده و مشرف به روستا است اشاره کرد .

روستای کمندان لرستان

هم چنین اگر تصمیم سفر و گردشگری در ایران را دارید و در عین حال دنبال تجربه های جدید و دیدن تونل های برفی هستید جالب است بدانید تونل برفی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران در اطراف روستای کمندان واقع شده است . این تونل طبیعی در دامنه‌ اشترانکوه قرار گرفته. در این دره‌ قشنگ، بهمن که سقوط می‌کند، توده‌ برف تشکیل می‌شود و بعد از آب شدن برف‌ها در بهار این تونل شکل می‌گیرد.

روستای کمندان لرستان

بلندی داخل تونل حدود ۲ و نیم تا ۳متر است و طولی نزدیک به ۸۰۰ متر دارد. تا قبل از به ئایان رسیدن تابستان باید برای رفتن به این مکان برنامه ی خود را ریخته باشید و خود را به تونل برسانید. بهترین زمان دیدن از آن اواسط بهار است.

سوغات کمندان

پس از سفر به این روستا حتما سوغاتی های جذاب و خوشمزه اش را خریداری کنید تا طعم خوش آن ها لذت سفر را برایتان دو چندان کند. عسل، موسیر و کشک از سوغات معروف کمندان می باشد.

روستای کمندان لرستان

روستای کمندان لرستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...