حفظ ذخایر زیرزمینی دستاورد حفاظت از منابع آبی موجود


حفظ ذخایر زیرزمینی دستاورد حفاظت از منابع آبی موجود

استاندار گیلان گفت: همه تلاش های لازم صورت خواهد گرفت تا با خفظ منابع آبی موجود، از نعمتهای بزرگی که خداوند نصیب استان کرده حفاظت کنیم.

ارسلان زارع امروز در جلسه حفاظت از منابع آب استان در سالن اجتماعات استانداری گیلان گفت: نگرانی تأمین آب کشاورزی و آب شرب مردم استان نداریم این بدان معنی نیست که صرفه جویی در مصرف این نعمت بزرگ را در نظر نگیریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های تولید را در سال جهش باید ارتقا دهیم تا شاهد افزایش قابل ملاحضه اشتغال در استان باشیم ادامه داد: برای تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی منسجم و استفاده کامل از ظرفیت های استان داریم.

زارع خاطرنشان کرد: باید هر گونه آسیب ها را در جلوگیری از جهش تولید در استان شناسایی کنیم و حتما موضوعات آسیب هایی که از کرونا به بخشها وارد می شود مورد بررسی قرار بگیرد تا کمترین مشکلات به مردم وارد شود.

استاندار گیلان گفت: انتظار دارم توصیه نامه های بهداشتی به همه کشاورزان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید خود مراقبتی را به کشاورزان گوشزد کنند، ادامه داد: پیشگیری از تجمعات در بخش کشاورزی. مدنظر قرار گیرد. همچنین گسترش تولید مکانیزه که از راهکارهای مقابله با کرونا است را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: هم اکنون میزان مکانیزاسیون کشاورزی گیلان ۶۰درصد است که ما تاکید داریم از همه ظرفیت ها استفاده شود تا به ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به افزایش ذخیره سد سفیدرود گفت: امسال ده روز زودتر از سال گذشته رهاسازی آب انجام شد و ضروری است کشاورزان از این فرصت بهره کافی ببرند.

زارع با بیان اینکه اگر چه تمهیدات لازم برای مهار سیلاب ها اندیشیده شده است، گفت: اما مدیریت بحران استان هم آمادگی کامل داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه حادثه مشکل جدی پیش نیاید.

وی افزود: تاکنون ۷۸ درصد شالیزاره شخم اول زده شده است مابقی شهرستانها که از میانگین استانی عقب هستند هرچه سریعتر نسبت به شحم اول اقدام کنند.

استاندار گیلان گفت: در بخش هایی نیاز به تعمیرات پمپاژها و سردهنه ها داریم و امروز مصوب شد تا این مشکلات پیگیری و حل شود.

وی با اشاره به توزیع بذرهای گواهی شده در استان گفت: جهادکشاورزی برای توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از این بذر از ظرفیت رسانه های گروهی بهره بگیرد.

وی گفت: ۵۰۰۰ ترکتور در گیلان پلاک ندارند و لازم است پیگیری های بیشتری صورت بگیرد تا این نقص برطرف شود و ماشین آلات کشاورزی برای اخذ سوخت دچار مشکل نباشند.

وی درخصوص تامین آب شرب مشترکان روستایی و شهری گیلان گفت: طرح ها و برنامه های در دست اجرا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا کمترین دغدغه را مردم در این بخش داشته باشند.

استاندار خاطرنشان کرد: طبق گزارشات هواشناسی پراکنش بارش در گیلان مطلوب است و میزان آبی که پشت سدها داریم آمار بسیار امیدوارکننده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما همه اقدامات لازم انجام شود تا از آبهای سطحی موجود بهره ببریم تا آسیبی به ذخیره های سفره های زیرزمینی نرسد.

وی با بیان اینکه فرمانداران در شهرستانها جلسه بگذارند و از بخش کشاورزی استان حمایت های لازم صورت بگیرد، تاکید کرد: برنامه ریزهای لازم اتجام شود تا همانگونه که هفتم اردیبهشت ماه سال جاری نشاء برنج در استان انجام خواهد شد، برداشت برنج نیز درهفتم مردادماه در استان شروع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا