پخش زیارت آل‌یاسین از مساجد در شب نیمه‌شعبان/ برگزاری مسابقه بهترین جشن ولادت امام زمان(عج) ویژه مسجدی‌ها


پخش زیارت آل‌یاسین از مساجد در شب  نیمه‌شعبان/ برگزاری مسابقه بهترین جشن ولادت امام زمان(عج) ویژه مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام کرمانی با اعلام پخش زیارت آل‌یاسین از مساجد در شب نیمه شعبان گفت: به همین مناسبت تعدادی از مساجد ناحیه شهید بهشتی اقدام به تولید محتوا در فضای مجازی کرده‌اند.

حجت الاسلام «محسن کرمانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مساجد شرق تهران در فضای مجازی به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، برنامه های مساجد ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد به این مناسبت در فضای مجازی در قالب تولید محتوا انجام می شود.

مدیرناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: تعدادی از مساجد شرق تهران به دلیل آنکه جشن عمومی برگزار نمی کنند،از اهالی محل خواستند که این جشن ها را در منازلشان برپا کنند و برخی از مساجد نیز اقدام به برپایی مسابقه بهترین فضاسازی جشن نیمه شعبان در خانه کرده اند که به بهترین فضاسازی ها و جشن ها جوایزی اهدا می شود.

حجت الاسلام کرمانی افزود: تعدادی از مساجد ناحیه به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) تصمیم دارند، سیستم های صوتی را در مقابل مسجد مستقر کنند و گروه های سرود و همخوانی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اقدام به اجرای برنامه کنند تا مردم در حال و هوای جشن نیمه شعبان قرار گیرند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قرار است در شب نیمه شعبان ساعت ۲۰:۴۵ از بلندگوی مساجد،اماکن عمومی و شبکه های سیما، زیارت آل یاسین و دعای فرج پخش و مردم اقدام به قرائت این دعا در منازل کنند و نیز ساعت 21 بانک «یامهدی ادرکنی» را از بام منازل سر دهند، این موضوع در مساجد ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز مورد توجه قرار می گیرد و تبلیغات لازم در محلات در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه به برنامه های مساجد شرق تهران در مهار کرونا اشاره کرد و گفت: گندزدایی معابر عمومی و خیابان ها به صورت روزانه، راه اندازی کارگاههای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غربالگری از جمله برنامه هایی است که از سوی مساجد انجام می شود.ضمن اینکه فعالین مسجد جامع الزهرا(س) شهرک حکیمیه به صورت ویژه با راه اندازی کارگاه، اقدام به تولید لباس های مخصوص پرستاران و پزشکان بیمارستان ها می کنند.

یادآور می شود، ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق4،7،8،13 تهران و دارای بیش از 300 مسجد است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...