پرداخت 15میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی قزوین


پرداخت 15میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی قزوین

قزوین - ایرنا - 15 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته به صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قزوین پرداخت شد.

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات مشاغل خانگی، سامانه کارا و تفاهم‌نامه کشوری معاونت صنایع‌دستی و بانک گردشگری به هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان در سال ۹۸ پرداخت شده است.

خزائلی اظهار کرد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های گلیم، تولیدات چرمی دست‌دوز، منبت، سفال، تراش و مینای شیشه، رودوزی‌های سنتی و ….. غیره فعالیت داشته اند.

وی تصریح کرد: تسهیلات ارایه شده به صنعتگران از محل منابع بانک ملی، بانک گردشگری، بانک تجارت، صندوق کارآفرینی امید و … بوده که امیدواریم در سال جاری شاهد همکاری بیشتری از سوی نهادهای مرتبط با حوزه صنایع‌دستی باشیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی غرفه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی، بازارچه‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش صنایع‌دستی خسارات زیادی به فعالان این عرصه وارد شده که امیدواریم در دوران پسا کرونا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای صنایع‌دستی بخشی از این خسارت را جبران کنیم.

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش