15 گروه جهادی دانش آموزی البرز در مقابله با کرونا فعال هستند


15 گروه جهادی دانش آموزی البرز در مقابله با کرونا فعال هستند

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای مقابله با این بیماری و اقدامات پیشگیرانه و تولید و توزیع لوازم مورد نیاز، 15 گروه جهادی دانش آموزی در البرز فعال شده است.

سید جلیل موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل کارگاه های تولید ماسک، دانش آموزان بسیجی استان به صورت مشارکتی با بسیج فرهنگیان و دانشجویان همکاری دارند.

وی اظهار داشت: به طوریکه با راه اندازی ۶ کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان فرهنگی و دانشجویی، دانش آموزان بسیجی البرز تاکنون بیش از ۳۰ هزار ماسک تولید کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی کارگاه خانگی، گفت: یکی از کارگاه های تولید ماسک که در هنرستان ولایت گرمدره کرج مستقر است در این روزها توان تولید ماسک را به روزانه ۱۷ هزار ماسک خواهد رساند.

موسوی بیان داشت: همچنین ۱۴۰ دانش آموز بسیجی همیار بهداشت با بسیج جامعه پزشکی در امر غربالگری و توزیع ماسک، ژل ضدعفونی و مایع ضدعفونی فعالیت می کنند.

رییس بسیج دانش آموزی استان البرز افزود:‌ دانش آموزان بسیجی البرز تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی را بین خانواده های دانش آموزان مستمند به خصوص دانش آموزانی که پدرانشان به دلیل شیوع بیماری کرونا متضرر شدند، تهیه و توزیع کرده اند.

وی مشارکت دانش آموزان بسیجی در ضدعفونی و گندزدایی مدارس استان را از دیگر اقدامات این قشر دانست و اظهار داشت: حدود۵۰۰ مدرسه توسط این دانش آموزان ضدعفونی شده است.

موسوی تهیه و توزیع پوسترهای تبلیغاتی مقابله با کرونا، پویش نقاشی با موضوعات «شکست کرونا» و «نه به سفر، در خانه می مانیم» را از دیگر اقدامات بسیج دانش آموزی استان برشمرد و گفت: ضدعفونی معابر و خودروها و غربالگری عمومی توسط دانش آموزان طرح شهید بهنام محمدی با همکاری بسیج محلات از دیگراین اقدامات است.

وی اضافه کرد: حضور دانش آموزان بسیجی در بیمارستان ها و اهدای گل به بیماران و کادر درمانی و نصب بنر، حضور در فضای مجازی در اطلاع رسانی و آموزش و سرگرمی از دیگر اقدامات این قشر است.

رییس بسیج دانش آموزی استان البرز افزود: راه اندازی دسته های شادی توسط دانش آموزان گروه های طرح شهید بهنام محمدی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، امشب و فردا و همچنین توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در روز نیمه شعبان از دیگر فعالیت های دانش آموزان بسیجی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من