تشکر بیت مرحوم خسروشاهی از پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراجع تقلید


تشکر بیت مرحوم خسروشاهی از پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراجع تقلید

بیت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در پیامی از پیام‌های تسلیت و همدردی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و سایر شخصیت‌های حوزوی، سیاسی، علمی و فرهنگی تشکر و قدردانی کرد. 

تشکر بیت مرحوم خسروشاهی از پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراجع تقلیدبه گزارش ایکنا، متن پیام تشکر و قدردانی بیت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هادی خسروشاهی از پیام‌های تسلیت و همدردی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و سایر شخصیت‌های حوزوی، سیاسی، علمی و فرهنگی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اربعینی از رحلت جانگداز و تدفین غریبانه آیت‌الله سید‌هادی خسروشاهی گذشت. این ایام فراق با نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قرابت یافته است. ایشان به غایت شیفته و دلبسته حضرت حجت (عج) بود.
زمانی که در ایام جوانی به همراه آقایان شهید مطهری و دکتر شریعتی به مکه مکرمه مشرف شدند، سخنرانی شیخ عبدالمحسن عباد از شخصیت‌های علمی حجاز را در مجله الجامعه الاسلامیه مطالعه کردند که دیدگاه بخش مهمی از اهل سنت در خصوص مهدی موعود(عج) در آن بیان شده بود. آیت‌الله خسروشاهی این مطلب را منطبق با دیدگاه شیعه یافتند و نذر کردند که این مقاله را ترجمه و منتشر کنند. این نذر سال‌ها بعد محقق شد و کتاب «مصلح جهانی» انتشار یافت که بارها تجدید چاپ شده است. لازم به ذکر است استاد خسروشاهی در مقدمه‌ای که بر این اثر نگاشتند، برخی شبهات اهل سنت در خصوص مهدویت را نیز پاسخ گفته‌اند.
آیت‌الله خسروشاهی همواره بر آن بود تا اسلام راستین را معرفی کند. ایشان معتقد بود که اگر رسالت اسلامی و دینی به نیکی انجام پذیرد، غم امت اسلامی نیز کاهش می‌یابد.
تألیف، ترجمه و تحقیق بیش از ۲۰۰ کتاب و نگارش صدها مقاله به زبان‌های مختلف و شرکت فعال در کنفرانس‌های بین‌المللی و تأسیس مراکز فرهنگی در ایتالیا و انگلیس و ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه به زبان ایتالیایی و سایر فعالیت‌های ایشان که مجال ذکر آن‌ها نیست و تا روزهای آخر عمر بابرکتشان ادامه داشت، همگی بر تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان برای اعتلای اسلام و امت اسلامی گواهی می‌دهد.
آیت‌الله خسروشاهی در طول حیات خود با طیف‌های مختلف فکری مراوده داشت. از همین رو بود که پس از درگذشت ایشان نیز شاهد همدردی شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، فکری و مذهبی بودیم. مقام معظم رهبری که سابقه مراودات بسیاری با استاد خسروشاهی داشتند، در پیامی ایشان را رفیق دیرین و عنصری خستگی‌ناپذیر در تبلیغ معارف اسلامی نامیدند.
بیت آیت‌الله‌العظمی حاج آقا حسین قمی (قدس سره) و مراجع تقلید و علماء: حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، علوی گرگانی،گرامی، جوادی آملی و دوزدوانی نیز با صدور پیام و تماس تلفنی تسکینی بر درد فراق بودند.
دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس، سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز استاد خسروشاهی را روحانی فرهیخته و دانشمند فرزانه و عالم مجاهد لقب دادند.
علاوه بر این، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله سید‌احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، تولیت محترم آستان قدس رضوی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، نماینده‌های ولی فقیه در استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان و یزد، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، رئیس جامعه الزهرا قم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات، وزیر امور خارجه، دکتر علی اکبر صالحی، ریاست سازمان انرژی اتمی، رئیس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر محمود احمدی نژاد و دکتر سعید جلیلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله احمد مبلغی و دکتر محسن اسماعیلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، دکتر سید محمد خاتمی، آیات قربانی، سید مصطفی محقق داماد، سید محمد علی شیرازی، زند قزوینی، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتبار رئیس حوزه علمیه کلاردشت، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رئیس انجمن آثار و مفاخر، راشد الغنوشی دبیر حزب النهضه تونس، نماینده جنبش حماس در تهران، صلاح الدین محمد بهاء الدین رهبر اتحاد اسلامی کردستان عراق، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، رئیس پژوهشکده‌ باقرالعلوم ، استاد منوچهر صدوقی سها، دکتر پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور، خانواده امام موسی صدر و خانواده شهید بهشتی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام‌، جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، مدیر عامل خانه کتاب و جمع کثیری از فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه ‌هم لطف کرده و از طرق مختلف ارتباطی ابراز همدردی نمودند.
لازم است بار دیگر سپاس و امتنان خود را از مرحمت همه عزیزانی که با پیام‌های خود، مرهمی بر دل دردمندمان نهادند، اعلام داریم. از خداوند متعال عزت و سربلندی، صحت و سلامت کامل را برای مردم شریف ایران و امت اسلامی خواستاریم.
رحمه الله و حشره مع اسیاده الائمه الطاهرین
قم - بیت آیت‌الله سید‌هادی خسروشاهی(رحمت الله علیه)
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس