معرفی سدان‌های فول سایز برجسته در بازار


معرفی سدان‌های فول سایز برجسته در بازار

یک زمانی قلب بازار خودروی آمریکا به سدان های بزرگ اختصاص داشت اما امروزه وضعیت به کل فرق کرده است. این کلاس خودرویی روز به روز در حال افول بوده چراکه سلیقه‌ها فرق کرده و خودروسازان هم‌ روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز می‌کنند. البته سدان های چهار درب بزرگ هنوز هم برگ‌های برنده … The post معرفی سدان‌های فول سایز برجسته در بازار appeared first...

یک زمانی قلب بازار خودروی آمریکا به سدان های بزرگ اختصاص داشت اما امروزه وضعیت به کل فرق کرده است. این کلاس خودرویی روز به روز در حال افول بوده چراکه سلیقه‌ها فرق کرده و خودروسازان هم‌ روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز می‌کنند. البته سدان های چهار درب بزرگ هنوز هم برگ‌های برنده بزرگی از جمله صندوق‌عقب جادار، صندلی عقب راحت و… را ارائه می‌کنند. امسال فورد و جنرال موتورز از این رقابت کنار کشیدند و تنها 5 گزینه در این کلاس باقی ماند. خبر خوب اینکه همه‌ی این خودروها شیک و قوی بوده و تجهیزات زیادی دارند. با همراه باشید تا این خودروها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

کرایسلر 300

قیمت پایه: 31085 دلار

پیشرانه: 6 سیلندر 3.6 لیتری 292 اسب بخاری، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر

والتر پی کرایسلر خودروهای بزرگ، قوی و جذابی همچون 300 را دوست داشت. این خودرو البته عمر بالایی داشته و تاریخچه شاسی دیفرانسیل عقب آن به بیش از 15 سال پیش بازمی‌گردد اما خب هنوز هم با خودرویی سطح بالا، جادار و راحت روبرو هستیم. پیشرانه 3.6 لیتری 292 اسبی در اکثر مدل‌ها بکار رفته اما مدل اسپورت تر 300S خروجی 300 اسبی داشته و از پدال شیفتر، سیستم تعلیق پرفورمنس، تریم مشکی بدنه، رینگ‌های مشکی و صندلی‌های اسپورت و چرمی سود می‌برد. مدل‌های 6 سیلندر با سیستم چهار چرخ محرک هم در دسترس هستند اما این گزینه برای پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری 363 اسبی وجود ندارد.

داج چارجر

قیمت پایه: 31390 دلار

پیشرانه: 6 سیلندر 3.6 لیتری 292 اسب بخاری، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر

چارجر و 300 پسرعموهای یکدیگر بوده ولی چارجر یک خودروی عضلانی دوستدار خانواده است. اکثر مدل‌های این خودرو از همان پیشرانه کرایسلر 300 استفاده می‌کنند اما چند پیشرانه 6 و 8 سیلندر از جمله نسخه 5.7 لیتری 370 اسبی و 6.2 لیتری 485 اسب بخاری نیز در دسترس هستند. به این ترتیب چارجر به جز کرایسلر 300 تنها خودروی 8 سیلندر دیفرانسیل عقب کلاس می‌باشد. نسخه 6 سیلندر پایه این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز عرضه می‌شود.

نیسان ماکسیما

قیمت پایه: 35175 دلار

پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری 300 اسب بخاری، گیربکس CVT

مصرف سوخت ترکیبی: 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر

سال پیش بود که ماکسیما سدان فول سایز موردعلاقه ما انتخاب شد؛ اما امسال این‌گونه نیست. بزرگ‌ترین سدان نیسان هنوز هم اسپورت ترین گزینه در این کلاس بوده و از شاسی گیرا و سواری و هندلینگ رضایت بخشی برخوردار است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 300 اسبی قرار گرفته و البته تنها خودروی کلاس با گیربکس CVT نیز هست. ما طراحی، کابین جادار، کیفیت خوب و تکنولوژی مناسب سیستم اطلاعات سرگرمی ماکسیما را دوست داریم.

تویوتا آوالون

قیمت پایه: 36830 دلار

پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری 301 اسب بخاری، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: 9 لیتر در هر صد کیلومتر

تویوتا آوالون چقدر خوب است؟ این خودرو به حدی خوب است که شکل دهنده‌ی لکسس ES می‌باشد. این دو خودرو از شاسی، پیشرانه‌ها و دیگر بخش‌های مشترک استفاده می‌کنند. تمامی آوالون ها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و به پیشرانه 6 سیلندر 301 اسبی مجهز هستند. مدل هیبریدی این خودرو نیز در دسترس بوده و تنها گزینه الکتریکی شده کلاس بوده و مصرف سوخت مناسبی دارد اما هیجان سواری آن به اندازه نسخه بنزینی نیست.

کیا کادنزا

قیمت پایه: 34135 دلار

پیشرانه: 6 سیلندر 3.3 لیتری 290 اسب بخاری، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر

ما از نام این خودرو متنفریم اما خودش را دوست داریم. از نظر ما کادنزا بهترین سدان فول سایز بازار است. کادنزا مثالی دیگر از توانایی کیا برای ترکیب طراحی، فضا، تجهیزات و پرفورمنس در یکجاست. کادنزا امسال به‌روزتر شده و جوان پسندتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. صندلی‌های چرمی و گرم شونده و صفحه‌نمایش 12.3 اینچی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. پیشرانه 290 اسبی هم باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 6.7 ثانیه‌ای در مدل فول SX-L می‌شود.

منبع
caranddriver
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند