پیشکش معنوی هنرمندان فارس برای مدافعان سلامت بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)»


پیشکش معنوی هنرمندان فارس برای مدافعان سلامت بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)»

شماری از شاعران و خوشنویسان فارس در طرحی معنوی با سرودن و خوشنویسی کردن اشعار جداگانه برای کادر درمان بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)» از این ایثارگران در خط مقدم کرونا تقدیر می کنند.

«ابوالفضل مسعودی راد» با اشاره به در نظر گرفتن یک ایده معنوی برای تقدیر از کادر درمان بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ایده اجرای یک قدردانی معنوی از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند از 20 اسفند به ذهن من رسید.

ایده پرداز پروژه «تقدیر از مدافعان سلامت در فارس» افزود: بر این اساس، تقدیر از 470 پرسنل بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)» در شیراز که همگی در معرض مخاطره در مبارزه با کرونا هستند به صورت جداگانه در قالب یک قاب شعر خوشنویسی شده مجزا و مخصوص به خود در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: از 2 استاد انجمن خوشنویسان فارس، استادان «فرهاد و کوروش نصیری شیراز» کمک گرفتم که استاد «کوروش نصیری» شاعر هم هستند و تاکنون برای 40 نفر از کادر درمان این بیمارستان در قالب شعر و غزل، مضامین جداگانه و مخصوص هر یک از پرسنل، سروده و خوشنویسی شده است.

کارشناس ارشد تجهیزات آموزش پزشکی در معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه خودش نیز خطاط است و در نوشتن این اشعار با خط خوش، مشارکت کرده است، بیان کرد: شعرای توانمندی همچون «کوروش نصیری» از شیراز، «شهراد حقیقی» استاد کانون زبان شیراز، «رحیم فخار» کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان «شهید مطهری» مرودشت و خوشنویسان شامل استاد «فرهاد نصیری»، «کوروش نصیری»، استاد «مذکور روزگار» از شیراز و تذهیب کاران «آذرخش رحمانی» و «فریبا فرهادی قلاتی» در اجرای این طرح معنوی مشارکت کرده اند.

وی از اهدای چند تابلوی خوشنویسی شده به رئیس، مشاور رئیس، مترون و پنج پرستار بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)» خبر داد و گفت: در مرحله اول و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس انجمن خوشنویسان فارس در ساختمان مرکزی این دانشگاه به این افراد تابلوهای مخصوص به هر کدام اهدا شد که موجبات خرسندی آنها را فراهم کرد.

پیشکش معنوی هنرمندان فارس برای مدافعان سلامت بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)»

مسعودی راد از خیران فارس برای مشارکت در تامین هزینه قاب کردن این اشعار خوشنویسی شده دعوت کرد و گفت: از مردم فرهنگ و هنر دوست استان که ارزش و جایگاه هدایای معنوی را به خوبی می دانند دعوت می کنیم تا از طریق شماره واتساپی 09382791882 برای انجام هماهنگی لازم برای اطلاع از شماره حساب مجمع خیرین سلامت فارس، اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی با ابراز امیدواری برای الگو گرفتن هنرمندان سایر استان های کشور برای قدردانی از کادر درمان، عنوان کرد: قصد داریم تا در مرحله بعد این طرح را برای پرسنل بیمارستان های «شهید چمران»، «نمازی» و «شهید فقیهی» در شیراز نیز به اجرا در بیاوریم.

پیشکش معنوی هنرمندان فارس برای مدافعان سلامت بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)»

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403