مسئله مهدویت استمرار هدایت بشر است/ غفلت از معارف دینی علت کمرنگ شدن مهدویت در جامعه


مسئله مهدویت استمرار هدایت بشر است/ غفلت از معارف دینی علت کمرنگ شدن مهدویت در جامعه

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان زنجان مسئله مهدویت را استمرار رسالت انبیا و نیاز بشر برای هدایت دانست و گفت: غفلت از معارف دینی باعث کمرنگ شدن موضوع مهدویت می‌شود.

مسئله مهدویت استمرار هدایت بشر است/ غفلت از معارف دینی علت کمرنگ شدن مهدویت در جامعهحجت‌الاسلام باقر بابایی، مدیرعامل بنیاد مهدویت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در حوزه مهدویت آسیب‌های مختلفی وجود دارد و یکی از آن‌ها به کمرنگ شدن دین و معارف دینی در جامعه مربوط می‌شود؛ در واقع موضوع امامت و مهدویت شاخه‌ای از دین است و وقتی ظهور و بروز کل کمرنگ شود طبیعتا جزء نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی رفتارهای دینی از جمله دعا، مناجات، راز و نیاز، عبادت، توجه به واجبات و ترک محرمات مورد غفلت قرار گیرد و دنیا گرفتار گناهان شود، برای نجات یافتن این جامعه راهکاری جز توجه به دین و اصل مهدویت ندارد.

این کارشناس دینی مهدویت را استمرار امامت و هدایت انسان دانست و گفت: هدایت انسان از آغاز خلقت حضرت آدم شکل گرفته و تا قیامت ادامه دارد و از آنجایی که بشر همواره به چراغ راه نیاز داشته، هدایت انسان ابتدا توسط پیامبران صورت می‌گرفت و پس از پیامبر اکرم(ص) این مسئولیت بر عهده امامان قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان زنجان با اشاره به اینکه متولیان امر در تبیین مسئله مهدویت به درستی عمل نکرده و این مسئله راه را برای عرضه اندام فرقه‌‌های انحرافی و شبهه‌افکنی باز گذاشته است، تصریح کرد: شکل‌گیری فرقه‌های مختلف از یک سو ناراحت‌کننده است اما از جهت دیگر نشان می‌دهد که انسان همواره به این نوع توجه نیاز دارد و اگر مسیر را درست انتخاب کند به امام زمان می‌رسد و اگر راه را اشتباه برود، به انحراف کشیده می‌شود و در این بین همه قشرها از جمله مدارس‌ و خانواده‌ها در شناخت دقیق راه و بیراهه و کسانی که از نیازهای وجودی انسان سوء استفاده کرده و نحله‌های انحرافی را به‌وجود آورند، مسئولیت دارند اما وظیفه کسانی که لباس دین به تن دارند بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها دو بعد جسمانی - دنیوی و روحانی - معنوی دارند، ابراز کرد: همان‌طور که انسان برای رفع نیازهای مادی خود تلاش می‌کند، بلید خوراک معنوی خود را نیز تامین کند. در هر کشوری و با هر دینی مردم به طور ذاتی به یک منجی احساس نیاز می‌کند و این حالت بالقوه در درون آن‌ها وجود دارد که باید زمینه بالفعل شدن آن فراهم شود. در حال حاضر نیز مشکلات، بلاها و مریضی‌ها می‌تواند برای فعال شدن جنبه معنوی موثر باشد.

بابایی عدالت‌خواهی که یکی از نیازهای جامعه بشری است را از مولفه‌های اصلی مسئله انتظار و ظهور خواند و گفت: انسان از آغاز تولد به دنبال حق خود بوده و در برابر بی‌عدالتی ناراحت می‌شود؛ در واقع انسان‌ها همواره به دنبال به دست آوردن حق خود هستند و عدالت نیز یعنی هر فرد به حقوق خود دست یابد.

شیوع کرونا از علائم قطعی ظهور نیست

وی در مورد اینکه برخی شیوع بیماری کرونا را به نزدیک شدن ظهور امام زمان (عج) ربط می‌دهند، تصریح کرد: به طور قطعی نمی‌توان این نظر را تایید کرد ولی احتمال آن وجود دارد؛ چراکه در برخی روایات مطرح شده که یکی از چیزهایی که پس از ظهور حضرت ولیعصر (عج) ایجاد می‌شود، سلامت است و انسان‌ها به سلامت کامل می‌رسند، پس باید قبل از آن بیماری یا مرضی وجود داشته باشد که سلامت پس از آن حاکم شود اما این موضوع از علائم قطعی ظهور نیست.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان زنجان یادآور شد: ایجاد عدالت، سلامت و امنیت از ویژگی‌های حکومت مهدوی است اما پایه همه اینها عقلانیت است و زمانی که انسان به کمال عقلی و معرفتی رسید، زمینه امنیت، سلامت، عدالت و سایر معارف فراهم می‌شود و در نهایت حکومت اسلامی حاکم می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا