1300 میلیارد ریال در بخش معدن منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری شد


1300 میلیارد ریال در بخش معدن منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری شد

ارومیه- ایرنا- مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون یکهزار و 300 میلیارد ریال در بخش معدن منطقه سرمایه‌گذاری و به اشتغال‌ هزار و 800 نفر منجر شده است.

آرش یوسف‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال گذشته، برای هفت معدن جدید با سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد ریالی پروانه فعالیت صادر شد که زمینه اشتغال ۲۳۷ نفر را در این شهرستان فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ مورد از پروانه‌های صادر شده مربوط به معادن مرمریت سیاه است، افزود: همچنین طی سال گذشته برای ۱۴ فقره معدن، پروانه اکتشاف صادر شد.

وی بیان کرد: منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان می‌باشد و طی سال گذشته در این منطقه تعداد ۱۵ معدن فعال بوده است.

به گزارش ایرنا مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...