کرونا در میانمار؛ ده‌ها مسلمان روهینگیا از زندان آزاد شدند


کرونا در میانمار؛ ده‌ها مسلمان روهینگیا از زندان آزاد شدند

شفقنا- حکومت میانمار ده‌ها زندانی مسلمان را به خاطر شیوع ویروس کرونا آزاد کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، میانمار 128 مسلمان روهینگیایی را به جرم عبور غیرقانونی از مرز و اقدام به فرار به سوی بنگلادش به زندان انداخته بود اما به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا در میان زندانیان مجبور شد آنها […]

کرونا در میانمار؛ ده‌ها مسلمان روهینگیا از زندان آزاد شدندکرونا در میانمار؛ ده‌ها مسلمان روهینگیا از زندان آزاد شدند

شفقنا- حکومت میانمار ده‌ها زندانی مسلمان را به خاطر شیوع ویروس کرونا آزاد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، میانمار ۱۲۸ مسلمان روهینگیایی را به جرم عبور غیرقانونی از مرز و اقدام به فرار به سوی بنگلادش به زندان انداخته بود اما به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا در میان زندانیان مجبور شد آنها را آزاد کند.

میانمار دهه‌ها است فشار بی‌امانی به اقلیت مسلمان خود در استان راخین وارد کرده و بارها آنها را قتل عام کرده است. آخرین بار ارتش میانمار با همراهی بوداییان افراطی در تابستان سال ۲۰۱۷ عملیاتی علیه مسلمانان روهینگیایی انجام دادند که منجر به کشته شدن هزاران نفر از آنان شد. ۷۵۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی نیز از ترس شکنجه، هتک حرمت و قتل مجبور به فرار به بنگلادش شدند و در شرایط بسیار غیرانسانی و سختی در این کشور سکنی گزیده‌اند.

خبر اصلی را در خبرگزاری فرانسه ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان