توسعه شبکه ملی اطلاعات نیازی برای کشور


توسعه شبکه ملی اطلاعات نیازی برای کشور

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی: توسعه شبکه ملی اطلاعات یک نیاز برای کشور و خانواده‌های ایرانی است و دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید هرچه زودتر به وظایف خود عمل کنند.

توسعه شبکه ملی اطلاعات نیازی برای کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا تقی پور، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو در ارتباط با وضعیت شبکه ملی اطلاعات در کشور، تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۳۸۹ و در برنامه پنجم توسعه به دولت وقت تکلیف شد.
وی با بیان اینکه این موضوع دو هدف اصلی و عمده را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف اول افزایش بسیار زیاد پهنای باند داخلی به منظور تسهیل امور برای مردم است و هدف دوم آن حفظ امنیت و جلوگیری از تعرض به اطلاعات مردم و سرقت آنهاست.
نماینده منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه در طی ده سال گذشته این موضوع آنگونه که انتظار می‌رود که شبکه ملی اطلاعات در اقصی نقاط مختلف کشور با پهنای زیاد و ارزان در اختیار مردم قرار داده شود، اجرایی و عملیاتی نشده است، ادامه داد: در ارتباط با این موضوع فقط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول نیست بلکه دیگر نهاد‌هایی که در راستای تحقق دولت الکترونیک در کشور مسئولیت دارند باید به وظایف خود عمل کنند.
تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس کشور تعطیل شده اند و متاسفانه هنوز چند نرم افزار خوب داخلی برای اینکه کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها در فضای مجازی برگزار شود، نداریم، افزود: البته در چند روز اخیر دو نرم افزار داخلی بالا آمده و کارشان را در این زمینه توسعه دادند که امیدواریم موفق شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید از شرکت‌های داخلی و دانش بنیان که در این حوزه فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم، تصریح کرد: در فرصت باقی مانده باید دستگاه‌های مختلف به تعهد خود در راستای استفاده و گسترش شبکه ملی اطلاعات عمل کنند و در راستای تحقق دولت الکترونیک حرکت جدی‌تری در کشور انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس