احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی ؛ با دنیاگیری کووید 19 تولید کاندوم متوقف شده است


مطلب احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی ؛ با دنیاگیری کووید 19 تولید کاندوم متوقف شده است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ سازمان ملل می‌گوید به زودی به نیمی از تقاضاهای کاندوم نمی‌توان پاسخ داد. عواقب قحطی کاندوم چه خواهد بود؟ در ادامه این خبر با تکراتو...

سازمان ملل می‌گوید به زودی به نیمی از تقاضاهای کاندوم نمی‌توان پاسخ داد. عواقب قحطی کاندوم چه خواهد بود؟ در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

وقتش رسیده روی پاهای خودتان بایستید [!]. یک هفته پیش بود که مقامات بهداشت و درمان نیویورک به شهروندان خود هشدار دادند که در راستای کاهش هرچه بیشتر همه‌گیری ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) بهتر است از رابطه جنسی در دوران قرنطیه کرونا حتی‌الامکان خودداری کنند. به نظر می‌رسد این بحران دیگری در این اوضاع به شدت جذاب باشد.

مطابق گزارش‌ها بزرگترین تولیدکننده کاندوم در جهان، یک کمپانی در مالزی، اعلام کرده است که به علت محدودیت‌هایی که قرنطینه در این کشور بوجود آورده است، در ادامه احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی وجود خواهد داشت. سازمان ملل نیز در این خصوص اعلام کرده به زودی تنها نیمی از تقاضا کاندوم قابل عرضه خواهد بود. در نتیجه این رخداد احتمال افزایش بارداری ناخواته بین نوجوانان و نیز افزایش بیماری‌های آمیزشی وجود دارد.

تغذیه چینی ها ؛ چرا چینی‌ها تقریبا همه چیز می‌خورند؟

آنطور که گاردین گزارش می‌دهد احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی وجود دارد. چرا که به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا بزرگترین تولیدکنندگان کاندوم در جهان این صنعت را متوقف کرده‌اند.

احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی

سازمان ملل: عواقب مخربی خواهد داشت!

در حالی که بیش از نیمی از مردم در سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از زنجیره‌های تامین کاندوم با مشکل مواجه شده‌اند. کمپانی کارکس Bhd که یکی از هر پنج کاندوم را در سراسر جهان تولید می‌کند، پس از اعمال نفوذ دولت مالزی بر صنعت این کشور در جریان همه‌گیری کووید 19، برای مدت یک هفته تولید خود را متوقف کرده است.

بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟‌

در برخی دیگر از کشورها نیز دولت‌ها دستور به بستن کارخانه‌های تولیدکننده این محصول داده‌اند. مالزی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و از تامین‌کنندگان اصلی این محصول ضدبارداری است. ماه گذشته این کشور پس از شیوع گسترده کرونا در جنوب شرقی آسیا در کشور خود قرنطینه اعلام کرده است.

احتمال قحطی کاندوم در سطح جهانی ؛ با دنیاگیری کووید 19 تولید کاندوم متوقف شده است

این کمپانی که محصولات خود را با برند دورکس (Durex) روانه بازار می‌کند، چندی پیش توانست اجازه از سر گیری تولید خود را اما با ۵۰ درصد از ظرفیت نیروهایش از دولت مالزی بگیرد. این کمپانی، محصولات خود را به بسیاری از کشورها و دولت‌ها در سراسر جهان ضادر می‌کند، ماه گذشته مجبور شد تولید سه کارخانه بزرگ خود را متوقف کند. گومیا کایت‌ (Goh Miah Kiat)، مدیرعامل اجرایی این کمپانی در بیانیه‌ای آورده است:

بازگشایی مجدد کارخانه‌ها مدتی زمان می‌برد و چالش پاسخ دادن به تقاضاها با نیمی از ظرفیت نیروی کار نیز وجود دارد. قحطی کاندوم در سطح جهانی در ادامه رخ می‌دهد که اوضاع ترسناکی خواهد داشت. نگرانی من در خصوص بسیاری از برنامه‌های بشردوستانه است. در آفریقا این بحران به چند هفته یا یک ماه معطوف نخواهد بود و احتمالا قحطی کاندوم ماه‌ها طول بکشد.

قحطی کاندوم در سطح جهانی ؛ کاربران توئیتر چه می‌گویند؟

در ادامه این نوشتار نگاهی می‌اندازیم به نظرات کابران توئیتر در خصوص این خبر. بسیاری با این خبر شوخی کردند و بسیاری از عواقب این اتفاق گفتند. کاربری با اکانت آیدا سوار بر خر سفید نوشت: «تازه داشتیم با استرس کمبود دستمال توالت و برنج و آرد کنار میومدیم که استرس کمبود کاندوم هم ظاهرا بهش اضافه میشه جان جدتون یه پادزهری، دارویی، واکسنی چیزی پیدا کنید زودتر نرمال شیم تمام بشه بره این وضع!» کابر دیگری با نام مستعار سوگلی قاجار به شوخی گفت:

غمگینم مثل اون خبرنگار صدا و سیما که نمیتونه درباره کمبود کاندوم گزارش تهیه کنه و از بقیه خبرگزاریای دنیا عقب تره!

افزایش لذت جنسی با گل کشیدن ؛ بررسی ترکیب سکس و ماری جوانا در مطالعه‌ای جدید!

به همین ترتیب Milad Exact به طعنه نوشت:‌ «قرنطینه یه جوری کانون خانواده رو گرم کرده که با بحران جهانی کمبود کاندوم مواجهیم.» نیم‌آ نیز نوشته بود: «تعدادی کاندوم (انقضا : ۲۰۲۲) واگذار می‌شود، بعلتِ اعزام به سربازی (متقاضیان به دایرکت مراجعه کنید)» کاربران با دیدگاه‌های مختلف به شوخی با این موضوع پرداخته بودند. مثلا کچلش نوشته:

میگن تولید جهانی کاندوم با بحران مواجه شده و احتمال افزایش بارداری ناخواسته وجود داره. مادر طبیعت که عزم کرده بود برا انقراض ما فکر اینجاشو نمیکرد!

نظر شما در خصوص این رخداد چیست؟ آیا کمبود و قحطی احتمال کاندوم منجر به افزایش بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی می‌شود. نظر خود را در قسمت کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با درمان های قطعی و خانگی زودانزالی آموزش مسائل جنسی به کودکان پدوفیلی چیست ؛ دلایل و روش‌های جلوگیری از آزار جنسی کودکان تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد

.

منبع: news24 , nypost

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت