ملی‌پوش ژیمناستیک: رویایم حضور روی سکوی قهرمانی جهان بود


ملی‌پوش ژیمناستیک: رویایم حضور روی سکوی قهرمانی جهان بود

تهران - ایرنا - ملی‌پوش جوان رشته ژیمناستیک گفت: اگر یک زمانی می‌خواستم رویاپردازی کنم خود را در سکو کنار بزرگان این رشته می‌دیدم اما در جام جهانی ملبورن این رویا به واقعیت پیوست.

«مهدی احمدکهنی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به اصرار پدرم به تمرینات رشته ژیمناستیک رفتم اما علاقه چندانی به این رشته نداشتم. در کنار این بی‌علاقگی تمرینات را تحمل کردم تا اینکه توانستم در مسابقه کشوری مدال کسب کنم. کسب این مدال شیرینی خاصی برای من داشت و علاقمند به این رشته شدم. علاقه‌ای که تا کنون همراه من است و یکی از دلایل موفقیت من در مسابقات آسیایی و جهانی به شمار می‌رود.

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا عنوان کرد:‌ سال ۲۰۱۹ برایم یک سال خوش یُمن بود. در این سال با پای شکسته در تمرینات حضور پیدا کردم و در لیست اعزام به مغولستان قرار گرفتم. در آن دوره از بازی‌ها در حالی که کسی انتظار نداشت توانستم مدال برنز کسب کنم. این نخستین مدال آسیایی من و پنجمین مدال آسیایی تاریخ ژیمناستیک ایران بود. با این مدال و موفقیت‌هایی که دیگر ملی‌پوشان در این رشته کسب کردند دیگر کسی منکر ژیمناستیک نیست.

او با اشاره به حضورش در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو گفت: چند دوره گزینشی در نظر گرفته شده ببود که مسابقات آلمان را به دلیل صادر نشدن ویزا از دست دادیم. در مسابقات ملبورن توانستم در رقابت با بزرگان این رشته مدال نقره کسب کنم اما در مسابقات باکو در جمهوری آذربایجان نتوانستم جواز حضور در فینال را کسب کنم. شانسم برای حضور در توکیو خیلی کم است اما برنامه اصلیم برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

نایب قهرمان مسابقات جهانی ملبورن در پایان یادآور شد: در کودکی و دوره نوجوانی همواره در رویایم روزی را تصور می‌کردم که در کنار بزرگان این رشته روی سکو باشم. اما این تنها یک رویا بود و با توجه به سطح بالای ژیمناستیک جهان تحقق آن سخت به نظر می‌رسید. در مسابقات ملبورن استرالیا که نامدارانی از ژیمناستیک جهان حضور داشتند توانستم مدال نقره را از آن خود کنم و این همان تحقق رویایم بود. به دنبال آن هستم تا با افتخارآفرینی بیشتر در میادین بزرگ نام ایران را در این رشته بیش از پیش مطرح کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !