باران به تاسیسات شهری آسیب قابل توجهی وارد نکرده است


باران به تاسیسات شهری آسیب قابل توجهی وارد نکرده است

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با لایروبی های انجام شده خوشبختانه امسال در بارش های شدید باران و تگرگ مشکل خاصی در رابطه با آبگرفتگی شهرستان و زمین های کشاورزی مشاهده نشده است.

مجید درویشی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی طوفان و بارش شدید باران و تگرگ شب گذشته خوشبختانه به تاسیسات و امکانات شهری آسیب قابل توجهی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه شب گذشته برخی از روستاهای شهرستان دچار قطعی آب و برق شدند، افزود: با امکانات و حضور به موقع دستگاه های خدمات رسان مشکل این روستاها مرتفع شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران اسدآباد با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروهای خدماتی امور آب، برق و گاز در حال پیگیری و سرکشی مناطق و روستاهای شهرستان هستند، گفت:نسبت به اصلاح هر گونه گزارش های احتمالی توسط این دستگاه ها بلافاصله اقدام می شود.

وی درباره وضعیت خسارت به اراضی کشاورزی و باغات شهرستان به علت بارش های شدید باران و تگرگ وطوفان نیز تصریح کرد:به برخی از محصولات کشاورزی به ویژه باغات آسیب وارد شده که در حال بررسی و مشخص شدن میزان خسارت هستیم و در اولین فرصت میزان خسارت ها مشخص و برای اقدام به استان ارسال خواهد شد.

درویشی از بازدید میدانی صبح امروز سه اکیپ در راستای بررسی وضعیت خسارت ها به علت بارش های شدید باران و تگرگ و نیز وزش شدید باد در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: اکیپ رئیس مدیریت بحران و دبیر مدیریت بحران شهرستان در سطح شهرستان، اکیپ معاونت عمران و برنامه ریزی فرمانداری در سطح شهر و اکیپ بخشداران بخش مرکزی و پیرسلمان در سطح بخش هم اکنون در حال بازدید و بررسی خسارت های احتمالی و وارد شده به شهرستان و بخش کشاورزی هستند.

وی از رفع عیب تیر برق های شکسته شده گردنه ویرایی به علت بارش ها و طوفان شب گذشته در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از جهادکشاورزی شهرستان، آبفای شهری و روستایی، شهرداران شهر اسدآباد و آجین به لحاظ حضور به موقع به منظور خدمات دهی از شب گذشته تاکنون و مرتفع کردن معایب تاسیسات قدردان هستیم.

فرماندار اسدآباد در ادامه با بیان اینکه به علت بارش های سیل آسای فرودین ماه سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دچار آبگرفتگی و سیلاب شد، افزود: سال گذشته برای جلوگیری از هر گونه سیل و آبگرفتگی احتمالی در مواجهه با بارش های فصل پاییز و زمستان با پیگیری ستاد مدیریت بحران، ۴۰ کیلومتر از رودخانه های حادثه خیز شهرستان لایروبی شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران اسدآباد خاطرنشان کرد: لایروبی ۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه خیز رودخانه های شهرستان باقیمانده که اقدام به لایروبی این میزان نقاط نیز در دست انجام قرار دارد.

فرماندار اسدآباد در ادامه از آغاز عملیات اجرایی رفع موقت پیچ حادثه خیز جاده فرعی روستاهای ترخین آباد و ملحمدره خبر داد و اظهار کرد:با توجه به سوانح و اتفاقات رانندگی دو روز گذشته در مسیر جاده فرعی ترخین آباد و ملحمدره، با هماهنگی های به عمل آمده با توجه به اینکه این مسیر به عنوان یک پیچ خطرناک مطرح است قرار شد برای رفع خطر محور اقدامات و اختصاص اعتبار مورد نیاز پیش بینی و در دستور کار قرار گیرد و تا آماده شدن شرایط رفع خطر پیچ فوق در حال حاضر راهداری شهرستان عملیات اجرایی شانه سازی و گاردریل حفاظتی محور را در دستور کار خود قرار داد.

وی تاکید کرد:از رانندگان و همشهریان عزیز درخواست داریم با توجه به حادثه خیز و خطرساز بودن پیچ این جاده فرعی حتما در زمان تردد از مسیر فوق سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

درویشی یادآور شد:در کمیته برنامه ریزی امسال شهرستان با پیگیری اداره راه و شهرسازی قطعا برای رفع این نقطه حادثه اعتبار مناسبی را اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !