مکزیک با کاهش تولیدات نفتی موافقت کرد


مکزیک با کاهش تولیدات نفتی موافقت کرد

رئیس‌جمهور مکزیک از توافق با همتای آمریکایی خود برای کاهش تولید روزانه نفتی خود برای کمک به ثبات بازار جهانی خبر داد.

مکزیک با کاهش تولیدات نفتی موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک اعلام کرد این کشور در توافق و هماهنگی با آمریکا میزان تولید نفتی خود را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

براساس توافق صورت گرفته میان آمریکا و مکزیک، واشنگتن با کاهش ۲۵۰ هزار بشکه نفت در روز موافقت کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مکزیک به عنوان تنها کشوری بود که از پیوستن توافق اوپک پلاس برای کاهش میزان تولیدات نفتی امتناع کرد.

مکزیک اعلام کرد آماده کاهش تنها ۱۰۰ هزار بشکه تولید نفت در روز است و با مقادیر عنوان شده از سوی اوپک پلاس موافق نیست.

موضع مکزیکوسیتی باعث شد وزارت نفت کویت این کشور را به مانع تراشی برای توافق جهانی کاهش تولید نفت متهم کند. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد توافق کاهش تولید نفت منوط به پیوستن مکزیک خواهد بود.

وی همچنین به خبرگزاری رویترز گفت: انتظار می‌رود آمریکا، کانادا و برزیل نیز به تلاش‌های اوپک برای به ثبات رساندن بازار نفت بپیوندند.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

این بن بست که پس از ۹ ساعت مذاکره از طریق ویدئو کنفرانس به انجام رسید، سبب شده بر تلاش‌های جهانی برای احیای بازار نفت از نوعی رکود ناشی از ویروس کرونا سایه افکند. گروه اوپک پلاس (+OPEC) نمی‌خواهد تولید خود را بدون مشارکت مکزیک در این توافق کاهش دهد؛ همچنانکه قصد ندارد نشست دیگری را امروز جمعه برگزار کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی