روحانی: پیشبرد سریع طرح گرمسیری از اولویت‌های حوزه کشاورزی است


روحانی: پیشبرد سریع طرح گرمسیری از اولویت‌های حوزه کشاورزی است

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در گفت وگو با وزیر جهاد کشاوری، پیشبرد سریع طرح گرمسیری را از اولویت‌های مهم در حوزه کشاورزی خواند و طرح گرمسیری را از جمله اولویت های مهم در حوزه کشاورزی کشور خواند و با توجه به اعتباراتی که به همین منظور اختصاص یافته، دستورات لازم را برای پیشبرد سریع این طرح به کاظم خاوازی داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‌طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور درحال اجراست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفت و گو با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بارش‌های رحمت الهی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای کشت بهاره کشاورزان، تاکید کرد که اقدامات لازم در این عرصه، به عنوان یک اولویت در حوزه کاری این وزارتخانه مدنظر باشد.

رییس‌چمهوری همچنین طرح توسعه گلخانه‌ها و لزوم توجه به توسعه آنها، توسعه پرورش ماهی در دریا، توجه به طرح مناطق گرمسیری و تدوین یک برنامه جامع برای استفاده از اراضی دیم در راستای جهش تولید را از اولویت های مهم در حوزه کشاورزی خواند.

«سیدکاظم خاوازی» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزرارتخانه جهاد کشاورزی، چهارشنبه گذشته با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، عهده‌دار این سمت شد. او پیشتر یکی از معاونان این وزارتخانه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟