19 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد


19 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 19 هزار متر مربع شامل 140 کلاس درس سال گذشته به فضاهای آموزشی این استان افزوده شد.

«حسین محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فضاها در قالب ۲۶ طرح و با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ساخته و به آموزش و پرورش استان تحویل شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۹۹۸ مترمربع از این فضاها در قالب ۲ طرح و ۱۸ کلاس درس توسط خیران، ۱۰ هزار و ۹۸۳ متر مربع در قالب ۱۷ طرح و ۹۲ کلاس درس به صورت مشارکتی و ۶ هزار و ۲۷ متر مربع در قالب هفت طرح با ۳۰ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی ساخته و به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۷۲۷ متر در قالب ۱۹ طرح و ۱۴۰ کلاس از مجموع این فضاها، آموزشی و ۲ هزار و ۲۷۴ متر مربع در قالب چهار طرح ورزشی است.

محمدی گفت: یک طرح کانون با زیر بنای ۲۲۰ مربع و ۲ طرح نمازخانه و کتابخانه با زیر بنای ۷۸۷ متر مربع نیز سال گذشته در اختیار آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به صورت متوسط سال گذشته هر ۱۴ روز یک طرح، هر هفته سه کلاس و هر روز ۵۲ متر مربع فضای آموزشی به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از برگزاری یک جشنواره خیرین استانی، ۱۰ جشنواره شهرستانی و ۵۱ جشنواره مدرسه‌ای سال گذشته در این استان خبرداد و گفت: خیران مدرسه ساز، در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ۳۱ طرح به ارزش ۲۹۶ میلیارد ریال را متعهد شدند.

محمدی ادامه داد: اهدای زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، ۲ مورد پول نقد به ارزش ۵۳۵ میلیون ریال، ساخت ۱۱ طرح احداثی مردمی به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۱۷ طرح احداثی مشارکتی به ارزش ۲۰۲ میلیارد ریال از جمله تعهدات خیران مدرسه ساز استان مرکزی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان بوده‌ است.

وی اظهار داشت: پنج مدرسه خشتی و گلی در سطح استان مرکزی شناسایی و همزمان با آیین زنگ مهر جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی و بخاری نفتی در استان برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سامانه گرمایشی ۵۲۴ مدرسه با ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس درس استان با اعتبار مورد نیاز ۴۰۰ میلیارد ریال نیازمند استاندارد سازی است.

محمد ادامه داد: با بررسی های انجام شده اکنون مدرسه‌ای که تنها از بخاری نفتی برای گرمایش کلاس‌ها در آن استفاده شود در استان مرکزی وجود نداشته و سامانه گرمایشی بکار رفته در ۹۹ مدرسه و ۱۲۴ کلاس درس از بخاری تابشی به همراه بخاری نفتی است.

وی گفت: عدم گازکشی در مدرسه و کلاس درس از جمله مهمترین عوامل بهره گیری از این سامانه گرمایشی بوده که رفع این مشکل در دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۸۴۴ کلاس درس با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است و ۷۱۱ کلاس درس طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال منابع مالی دارد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۳۹ کلاس درس ۲ نوبته نیز در استان مرکزی وجود دارد که حذف این کلاس‌ها نیازمند سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ طرح نیمه تمام آموزشی با ۷۱۱ عدد کلاس درس، ۱۰۲ هزار و ۳۲۲ متر مربع زیر بنا و ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان وجود دارد که تکمیل این طرح ها نیازمند یک هزار و میلیارد ریال اعتبار است.

محمدی افزود: ۱۹ طرح نیمه تمام با ۱۵۹ کلاس درس و ۱۶ هزار و ۱۵۶ متر مربع زیر بنا از مجموع طرح‌های آموزشی نیمه تمام استان مرکزی تمام مردمی، ۴۸ طرح با ۳۰۹ کلاس درس و ۳۸ هزار و ۷۴۶ متر مربع مشارکت دولت با خیران و ۳۴ طرح با ۲۴۳ کلاس درصد و ۴۷ هزار و ۴۲۰ متر مربع زیر بنا دولتی است.

وی از کاهش ۱۵ درصدی مدارس کانکسی در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۷۲ کلاس درس آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در ۵۸ مدرسه کانکسی برگزار شد که تعداد این مدارس در سال تحصیلی گذشته ۷۴ مدرسه با ۸۵ کلاس درس بوده‌است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید