عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان


عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان

آمریکا همانند بسیاری از کشور‌ها هیچ ارتباط رسمی با تایوان ندارد، با این حال یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان تسلیحات این جزیره است.

عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، ارتش‌های آمریکا و تایوان اعلام کردند یک ناو نیروی دریایی آمریکا روز جمعه از تنگه حساس تایوان عبور کرد. همزمان در همان روز جنگنده‌های چینی در حوالی تایوان که پکن آن را جزیره خائن در نظر می‌گیرد رزمایش برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از تایپه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این جزیره شاهد عبور ناو آمریکایی بودند و این گذر را ماموریت عادی این ناو دانست.
وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بمب افکن‌های H-۶ و جنگنده‌های J-۱۱ چین هم روز جمعه بر فراز آب‌های جنوب غربی تایوان رزمایش برگزار کردند. نیروی هوایی تایوان با دقت بر این رزمایش نظارت می‌کرد.
تایپه همواره نارضایتی خود را در مورد فشار نظامی مدام چین با وجود بحران بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا اعلام می‌کند.
مسئله تایوان به لحاظ سرزمینی و دیپلماتیک برای چین بسیار حساس است. چین استفاده از زور برای بازگرداندن جزیره تایوان تحت سلطه خود را رد نمی‌کند.
پکن تایوان را به عنوان یک استان خائن و شورشی در نظر می‌گیرد و مدعی مالکیت بر تقریبا سراسر دریای چین جنوبی است. واشنگتن این اقدام چین را محکوم می‌کند.
آمریکا همانند بسیاری از کشور‌ها هیچ ارتباط رسمی با تایوان ندارد. با این حال یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان تسلیحات این جزیره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج