کانون های مساجد، فعال و خودجوش در جبهه مقابله با کرونا


کانون های مساجد، فعال و خودجوش در جبهه مقابله با کرونا

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برای مقابله در صحنه های مختلف هستند و اکنون که دفاع در برابر جنگ بیولوژیک کرونا آغاز شده است؛ عقب نشینی نکرده و فعال و خودجوش در جبهه مقابله با این ویروس منحوس در میدان حاضر هستند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ در شرایط کنونی جامعه و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن، ظرفیت کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا قابل توجه است و خدمات مختلفی را در کنار نیروهای بسیج و هیأت‌های مذهبی در زمینه مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده اند که بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است.

کانون های مساجد که همواره در خط مقدم امور فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی هستند؛ اینبار طور دیگری وارد عرصه شدند و برای مقابله با کرونا آستین ها را بالا زدند تا اعلام کنند؛ در همه زمینه ها میدان داری می کنند.

پس از اعلام شورای مقابله با کرونا در مازندران و عدم تجمع افراد در مساجد و امامزادگان و منع تجمعات و فعالیت های دسته جمعی در مساجد، کانون های مساجد " جهاد با کرونا" را در قالب بسیج برای نابودی ویروس کرونا آغاز کردند.

کانون های مساجد، فعال و خودجوش در جبهه مقابله با کرونا

کانون مسجد شهدا روستای گرجی محله بهشهر، کانون فعال مقابله با کرونا

در کنار همه تلاش هایی که کانون های شهری و روستایی در دستور کار دارند؛ کانون مسجد شهدا روستای گرجی محله بهشهر از جمله کانون های فعال است که با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده است و خدمات مختلفی را برای مقابله با این ویروس از جمله برپایی ایستگاه‌های غربالگری، تهیه ماسک و لوازم بهداشتی تا تهیه بسته های معیشتی و البسه برای نیازمندان روستا انجام داده است.

« محمدمهدی الیاسی » با اعلام اینکه تاکنون بیش از 300 میلیون ریال کمک به افراد نیازمند روستای گرجی محله به همت کانون مسجد شهدا روستای گرجی محله بهشهر برای مقابله با کرونا ارائه شده است، اظهار کرد: کمک به نیازمندان اولویت برنامه های ما در این دوره بود تا کمی از نگرانی های آنان کاسته شود.

مدیر مسئول کانون مسجد شهدا روستای گرجی محله بهشهر در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: توزیع بسته های معیشتی و البسه و همچنین تولید و توزیع ماسک از جمله اقداماتی بود که توسط فعالان کانون مسجد شهدای روستای گرجی محله انجام شد.

« علی شهبازی» هم تهیه و تولید ماسک و گان برای کادردرمانی را از جمله فعالیت های جوانان و فعالان زاغمرز اعلام کرد که مجاهدانه در این مسیر ایستادند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این مدت جوانان و فعالان مسجدی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا برای خدمت رسانی اعلام آمادگی کردند و تاکنون و به صورت جهادی فعالیت های زیادی در این خصوص انجام شده است.

کانون های مساجد، فعال و خودجوش در جبهه مقابله با کرونا

اتحاد و همبستگی مثال زدنی کانون های مساجد شهری و روستایی

در کنار فعالیت هایی که در فضای مجازی به همت کانون های مساجد اجرا شد و دعای توسل و ندبه و قرائت قرآن در فضای مجازی از همان ابتدا آغاز شد؛ تولید و توزیع ماسک و گان بهداشتی ، توزیع غذا، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی از دیگر فعالیت های کانون مساجد بود.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا، مجاهدانه وارد عمل شدند و علاوه بر فعالیت های فرهنگی، همگام با فعالیت گروه های بهداشتی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گندزدایی و ضدعفونی معابر، مساجد و حسینه های شهری و روستایی را در دستور کار قرار دادند.

« مجتبی چادرنشین» با بیان اینکه جوانان فعال کوی مهرگان و اعضای کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد امام صادق(ع) در کنار دیگر شهروندان نکایی گندزدایی را با قوت اجرایی کردند، یادآور شد: گندزدایی محله کوی مهرگان نکا به همت جوانان روزانه انجام می شد تا مقابله با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد امام صادق(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: علاوه بر گندزدایی، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و برپایی ایستگاه غربالگری و تب سنجی از دیگر فعالیت های انجام شده در کانون مسجد امام صادق(ع) نکا بود.

کانون های مساجد، فعال و خودجوش در جبهه مقابله با کرونا

« مصطفی روشنعلی» دستگیری از نیازمندان و اطلاع رسانی درست در مورد ویروس کرونا را از ضرورت های لازم دانست و تصریح کرد: بچه های مسجد بعد از کادر درمانی در صف های اول برای مقابله با ویروس کرونا هستند و خدمات شایسته ای انجام شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد قائم بالا بهشهر به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به ممنوعیت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در فضای حقیقی، فعالیت های مختلف در فضای مجازی این کانون فعال است و اطلاع رسانی و مراسم اعیاد برگزار می شود.

به گزارش شبستان، عدم تجمع و لغو برنامه های فرهنگی هنری در مساجد، فعالان کانون های فرهنگی هنری را خانه نشین نکرد؛ بلکه موجب شد این برنامه های فرهنگی و هنری رنگ و بوی دیگر گرفته و فعالان کانون های مساجد این بار مسئولانه تر از قبل برای کمک به هم نوعان وارد عمل شده و لباس رزم بر تن کنند و خدمات رسانی به هم نوعان را در دستور کار قرار دهند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت