کرونا، زندگی رانندگان تاکسی در قزوین را با مشکل روبرو کرده است


کرونا، زندگی رانندگان تاکسی در قزوین را با مشکل روبرو کرده است

قزوین - ایرنا - شرایط اقتصادی رانندگان تاکسی قزوین و نبود حمایت‌های بیمه‌ای، همزمان با شیوع ویروس کرونا و تاکید مسوولان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زندگی این قشر را در شرایط اسفناکی قرار داده است.

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این و همزمان با شیوع ویروس کرونا قرار شد دولت ضمن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، ۵۰ درصد از سهم بیمه برخی از گروه‌های هدف از جمله قالیبافان، کارگران ساختمانی و فصلی، رانندگان شرکت واحد و تاکسی را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس و در آخرین روزهای سال گذشته صورتجلسه‌ای بین وزارت کار و تعاون و تامین اجتماعی به منظور حمایت از اقشار ضعیف تنظیم که برمبنای آن بیمه بیکاری به آنها داده شود تا در وضعیت کنونی بیش از این آسیب نبینند.

این مسوول با بیان اینکه شیوع این ویروس ۸۰ درصد از رانندگان ناوگان تاکسیرانی را بیکار کرد، ادامه داد: تا امروز حدود ۵۰ درصد از رانندگان این سازمان بیکار بوده و برای امرار معاش خود و زندگیشان با مشکل روبرو هستند و این در حالی است که برخی از این افراد با توجه به اینکه خودرو خود را از طریق دریافت تسهیلات ناوگان فرسوده نوسازی کرده‌اند، با مشکل پرداخت اقساط خود در این مدت نیز روبرو شده‌اند.

عرشیان یادآور شد: پس از صورتجلسه یاد شده قرار شد رانندگان برای ثبت نام جهت بیمه بیکاری به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند که متاسفانه با بسته بودن این سایت روبرو شدند و در مراجعه به مسوولان بیمه، آنان متذکر شدند که دولت در ابتدا باید سهم سه درصد مازاد برحق بیمه شما را پرداخت، و سپس ثبت‌نام صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر ویروس کرونا خود به اندازه کافی توانسته به بسیاری از خانوارها آسیب وارد کند، تاکید کرد: در شرایط کنونی باید حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه مسوولان قرار گیرد و کاری نکنیم تا بیش از این برخی خانوارها با مشکلات بیشتری روبرو شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور از معاون اول ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه خواسته شده تا ضمن تنفس سه ماهه به پرداخت کنندگان اقساط تسهیلات ناوگان فرسوده، تخصیص سبدهای حمایتی و تامین بیمه بیکاری به رانندگان تاکسی نیز تخصیص داده شود.

به گفته وی، از سال ۹۳ که جلوی بیمه شدن رانندگان تاکسی توسط تامین اجتماعی گرفته شده تاکنون سایت این سازمان برای ثبت نام‌های جدید مسدود بوده و این در حالی است که از پنج هزار راننده تاکسی در قزوین، یک هزار و ۷۰۰ نفر آنان از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند.

تاکنون پنج راننده تاکسی در قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!