سد جامیشان سرریز کرد


سد  جامیشان  سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد جامیشان سنقروکلیایی به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر خبر داد.

بهرام درویشی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرریز سد جامیشان،گفت: این سد بعد از بارندگی‌های چند روز اخیر سرریز کرد و مخزن 52 میلیون مترمکعبی آن اکنون پر است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز سد شیان اسلام آبادغرب با حجم مخزن حدود هفت میلیون مترمکعب سرریز کرده بود و اکنون دو سد استان در شرایط سرریز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد قابل توجه بارندگی‌های سال زراعی جاری برای سدهای استان یاد کرد و افزود: هم اکنون میزان ذخیره آب پشت 12 سد استان به یک میلیارد و 106 میلیون مترمکعب رسیده که معادل 82 درصد ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی سدهای استان است.

درویشی این میزان ذخیره برای سدهای استان را رقم قابل قبولی دانست و تاکید کرد: در شرایطی حدود 82 درصد ظرفیت سدهای استان پر است که بخشی از ذخیره سدها را به شیوه مدیریت شده آزاد کردیم که هم به مصرف اراضی پایین دست برسد و هم مشکلی برای ذخیره آورد بارندگی‌های جدید نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این میزان ذخیره، با توجه به افزایش مصرف آب به دنبال شیوع بیماری کرونا و همچنین نزدیک شدن فصل گرما و احتمال افزایش بیشتر مصرف آب، نیاز به همکاری مردم در مدیریت مصرف داریم تا تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد