کارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کرد


کارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کرد

کارگردان فیلم The Batman ، مت ریوز (Matt Reeves)، اعلام کرد که قرارداد فیلم جدیدش را بدون آزادی عمل تمام، امضا نمی‌کرد. در ادامه خبر همراه گیم‌شات باشید. وقتی که بحث پروژه‌های بزرگ سینما می‌شود بسیاری از کارگردانان بخاطر دخالت‌های بیش از حد استودیوها مردد می‌شوند، علی‌الخصوص که دیزنی در این باره بسیار بدنام است. برای مثال آن‌ها به شدت و...

کارگردان فیلم The Batman ، مت ریوز (Matt Reeves)، اعلام کرد که قرارداد فیلم جدیدش را بدون آزادی عمل تمام، امضا نمی‌کرد. در ادامه خبر همراه گیم‌شات باشید.

وقتی که بحث پروژه‌های بزرگ سینما می‌شود بسیاری از کارگردانان بخاطر دخالت‌های بیش از حد استودیوها مردد می‌شوند، علی‌الخصوص که دیزنی در این باره بسیار بدنام است. برای مثال آن‌ها به شدت و سخت‌گیرانه از دنباله فیلم معروف خود یعنی جنگ ستارگان و فیلم‌های دنیای مارول محافظت می‌کنند. بسیار دیده شده که کارگردانان بخاطر اختلافات در ایده‌هایشان با عوامل فیلم از کارشان کنار کشیده‌اند. جدیدترین آن کناره‌گیری اسکات دریکسون از دنباله فیلم دکتر استرنج بود.

مت ریوز به دنبال خروج بن افلک برای پروژه فیلم The Batman به عنوان نویسنده و کارگردان انتخاب شد. ریوز درباره طرح اصلی سکوت کرده اما جزئیات اندکی از پروژه را منتشر کرده است. هواداران وقتی پست رسمی او که عکسی از رابرت پتینسون در لباس بتمن بود را منتشر کرد بسیار هیجان‌زده شدند. متاسفانه تولید این فیلم بخاطر پاندمی شدن ویروس کرونا درحالت تعلیق است، اما مت ریوز همچنان درباره آن سخن می‌گوید.

کارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کردکارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کرد

مت ریوز در مصاحبه‌ای از سختی‌های کارگردانی پروژه‌های پرهزینه گفته است. به گفته او استودیوها به نوعی به برخی ویژگی‌ها که فکر می‌کنند باعث درآمدزایی در آن‌ها می‌شود تاکید دارند و هیچوقت مشخص نمی‌شود که مدیران استودیو زاویه دید کارگردان جدید پذیرا باشند. البته وقتی سخن از فیلم The Batman به میان می‌آید آزادی عمل برای ریوز بسیار مهم می‌شود او در این‌باره توضیح داد:

شما هیچوقت نمی‌فهمید که کسانی که در راس امور قرار دارند و صاحب آن ایده‌های و ویژگی‌های فکری هستند زاویه دید شما و ایده‌هایتان را پذیرا خواهند بود یا خیر. اما اگر آن‌ها به من آزادی عمل نمی‌دانند این پروژه را انجام قبول نمی‌کردم. من به این فکر می‌کردم که فیلم‌های عالی درباره بتمن ساخته شده اند اما من نمی‌‌خواهم یک فیلم بتمن دیگر بسازم. من می‌خواهم کاری انجام دهم که دارای برخی نقاط عاطفی باشد. قصد من ساخت فیلمی بسیار شخصی از بتمن با استفاده از استعاره‌های موجود در جهان است.

ریوز در ادامه گفت که بتمن بیشتر شبیه یک بازگشت بسیار عجیب به فیلم‌های دهه هفتاد میلادی است. او از فیلم‌های مثل Chinatown و Klute الهام گرفته است. به نظر می‌رسد از اظهار نظر قبلی خود درباره کاوش در بُعد کارآگاهی شخصیت بتمن، حمایت کرده است. قطعا به نظر می‌رسد ریوز در تلاش است تا زاویه دید منحصر بفردی از بتمن را به تصویر بکشد. خوشبختانه آنچه که وی تاکنون گفته است باعث اطمینان بیشتر هواداران گشته است.

علاوه بر تمام داستان‌های ترسناکی که درباره گرفتن خلاقیت و آزادی عمل کارگردانان توسط استودیوها وجود دارد، قسمت مقابل آن نیز وجود دارد برای مثال کارگردان فیلم The New Mutants جاش بون تاکید کرده است که قسمت پایانی فیلم دقیقا همان چیزی است که او در نظر داشته، جیمز گان اخیرا گفته است که استودیو مارول، وقتی نوبت فیلم نگهبانان کهکشان می‌رسد، یادداشت‌های بسیار اندکی به او داده است. به نظر می‌رسد ریوز در این‌باره موفق شده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد شاهد فیلم قوی‌تری باشیم.

کارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کردکارگردان فیلم The Batman اعلام کرد که بدون آزادی عمل این شغل را قبول نمی‌کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق