ترمیم سریع zwnj;تر استخوان zwnj;های شکسته با پروتئین کاهویی


ترمیم سریع zwnj;تر استخوان zwnj;های شکسته با پروتئین کاهویی

سلامت نیوز:استخوان های شکسته معمولا در مبتلایان به دیابت آهسته تر ترمیم می شوند، اما محققان دانشگاه پنسیلوانیا روی درمانی خوراکی آزمایش می کنند که درمان شکستگی را سریع تر می کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،آنها نوعی داروی پروتئینی تولید کرده اند که با تزریق به برگ های کاهو می تواند درمان شکستگی های استخوانی را تسریع کند....

سلامت نیوز:استخوان‌های شکسته معمولا در مبتلایان به دیابت آهسته‌تر ترمیم می‌شوند، اما محققان دانشگاه پنسیلوانیا روی درمانی خوراکی آزمایش می‌کنند که درمان شکستگی را سریع‌تر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،آنها نوعی داروی پروتئینی تولید کرده‌اند که با تزریق به برگ‌های کاهو می‌تواند درمان شکستگی‌های استخوانی را تسریع کند. درواقع، این داروی خوراکی، روشی مقرون‌به‌صرفه و جایگزین برای درمان انسولینی از طریق گیاهان است.

پروتئین IGF-1 برای سلامت استخوان‌ها و عضلات حیاتی است و کمبود آن در خون احتمال شکستگی استخوان‌ها را بالا می‌برد.

محققان با تزریق این پروتئین داخل برگ‌های گیاهانی چون کاهو، راهی درمانی برای تقویت استخوان‌سازی پیدا کرده‌اند.

انتخاب برگ‌های کاهو به دلیل نازک بودن، خشک کردن راحت و سالم بدون آن بوده و تاکنون حساسیتی هم نسبت به آن گزارش نشده است. محققان معتقدند حتی خشک و فریز کردن برگ‌های کاهویی که این پروتئین را به آن تزریق کرده‌اند، باعث نابودی پروتئین نمی‌شود و تا سال‌ها قابلیت درمانی آن باقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)