شهرستان تبریز رتبه اول کشت کلزا را در استان دارد


شهرستان تبریز رتبه اول کشت کلزا را در استان دارد

مدیر جهادکشاورزی تبریز با بیان این‌که شهرستان تبریز با کشت دو هزار و 600 هکتار کلزا در رتبه اول استان قرار دارد، گفت: تاکنون در 1210 هکتار از زمین‌های کلزا و 1920 هکتار از زمین‌های گندم، عملیات مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ اجرا شده است.

فرامرز افشانی در بازدید از زمین‌های زراعی بخش خسروشاه، اظهار کرد: در شهرستان تبریز حدود ۴۴هزار هکتار باغ وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار آن دیمی و ۲۲ هزار هکتار آن آبی است.

وی افزود: با کشت حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت چهار هزار هکتار گندم دیمی، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است؛ همچنین از کودهای پاک بهاره حدود ۶۵۰ تن کودهای نیتراته و فسفاته بین کشاورزان توزیع شده و همچنان ادامه دارد.

افشانی اضافه کرد: در راستای پیگیری‌های انجام شده، از هفتم فروردین ماه سردهنه و دریچه‌ها باز شده و کشاورزان به ترتیب شروع به آبیاری کرده‌اند.

وی در رابطه با شرایط به وجود آمده در پی شیوع کرونا و تشکیل نشدن کلاس برای کشاورزان و انجام هماهنگی، بیان کرد: جهاد کشاورزی در تولیدات گیاهی بخش کشاورزی و کار خود وقفه ایجاد نکرده و با روش‌های مختلفی چون پیام رسانی اطلاعیه‌های فنی و استفاده از بلندگو در روستاها، کشاورزان را راهنمایی کرده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی تبریز، وی افزود: روش‌های مبارزه با علف‌های هرز و دریافت کودها نیز توضیح داده شده و امکان دریافت کود و دستورالعمل‌ها به صورت تلفنی و اینترنتی فراهم شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت