اعزام نیروهای چینی به روسیه


خرداد: وزارت امور خارجه چین اعلام کرد گروهی از متخصصان و پزشکان این کشور امروز شنبه برای کمک به همکاران خود در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به روسیه رفتند.

خرداد: وزارت امور خارجه چین اعلام کرد گروهی از متخصصان و پزشکان این کشور امروز شنبه برای کمک به همکاران خود در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به روسیه رفتند.

اعزام نیروهای چینی به روسیه

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، پزشکان چینی که با حمایت کمیته دولتی بهداشت جمهوری خلق چین عازم مسکو شده اند قصد دارند در مبارزه با ویروس کرونا در روسیه که اکنون در حال گسترش است با پزشکان این کشور همکاری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین با اشاره به ورود یک گروه از متخصصان و کمک‌های پزشکی چین به نیجریه اظهار داشت: چین و آفریقا جامعه‌ای با سرنوشت مشترک ایجاد کرده‌اند و کمک به کشورهای آفریقایی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، یک اقدام درست در راستای همکاری و دوستی چین و آفریقا است.

"جائو لی‌جیان" گفت: علاوه بر کمک‌های دولت چین، استان ها، شهرها، شرکت ها و جوامع خارج از کشور چین نیز بطور فعال به کشورهای آفریقایی کمک کرده‌اند و با تلاش مشترک و از کانال های مختلف کمک های لازم را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به آفریقا ارسال کرده اند که با استقبال و قدردانی جدی مردم این قاره روبرو بوده است.

این مقام چین همچنین از ورود یک گروه ۱۰ نفره از پزشکان و متخصصان چینی به قزاقستان خبر داد و گفت: مقام‌های قزاقستان از این اقدام چین به عنوان بخشی از اجرای تفاهم های صورت گرفته میان سران دو کشور برای مقابله مشترک با شیوع کرونا تقدیر و استقبال کردند.

به گفته این سخنگو، گروه اعزامی متخصصان چین ۱۵ روز در قزاقستان حضور خواهند داشت دو طرف در این مدت برای شناسایی مبتلایان به ویروس، جلوگیری از شیوع بیماری، معالجه بیماران، مدیریت اجتماعات و مجتمع‌های مسکونی با یکدیگر تبادل نظر و همکاری خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس