تحقیقات جدید:برای مقابله با کرونا گاهی فاصله‌گذاری اجتماعی 20 متری نیاز است


تحقیقات جدید:برای مقابله با کرونا گاهی فاصله‌گذاری اجتماعی 20 متری نیاز است

شفقنا- تحقیقات جدید نشان می دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله دو متر برای مقابله با کرونا همیشه کارساز نیست بلکه در برخی موارد فاصله 20 متر لازم است. به گزارش شفقنا به نقل از دویچه وله، در یک پژوهش جدید اطلاعات تازه‌ای در رابطه با فاصله افراد از یکدیگر هنگام پیاده‌روی و ورزش در فضای باز به دست آمده […]

تحقیقات جدید:برای مقابله با کرونا گاهی فاصله‌گذاری اجتماعی 20 متری نیاز استتحقیقات جدید:برای مقابله با کرونا گاهی فاصله‌گذاری اجتماعی 20 متری نیاز است

شفقنا- تحقیقات جدید نشان می دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله دو متر برای مقابله با کرونا همیشه کارساز نیست بلکه در برخی موارد فاصله ۲۰ متر لازم است.

به گزارش شفقنا به نقل از دویچه وله، در یک پژوهش جدید اطلاعات تازه‌ای در رابطه با فاصله افراد از یکدیگر هنگام پیاده‌روی و ورزش در فضای باز به دست آمده است.
یک گروه پژوهشی از دانشگاه‌های لوون بلژیک و آیندهوون هلند به این نتیجه رسیده است که میزان فاصله‌گذاری دو متری برای افرادی که در حرکت هستند ، موثر نیست.
این تیم پژوهشی با آزمایش‌های گوناگون میزان خطر آلودگی افراد هنگام دویدن در فضای باز را اندازه گرفته‌اند.
آنها قطره‌های تنفسی یک دونده را با سرعت‌های گوناگون اندازه گرفتند و توصیه می‌کنند که فاصله افراد هنگام راه رفتن عادی و پشت سر هم، بسته به شدت وزش باد، بین چهار تا پنج متر باشد، هنگام دویدن آرام و دوچرخه سواری ده متر و هنگام دویدن با سرعت زیاد دست‌کم ۲۰ متر باشد.
این گونه آزمایش به طور معمول برای سنجیدن تاثیر باد بر سرعت و توان ورزشکاران حرفه‌ای انجام می‌شود.
بر اساس نتایج آزمایش‌های این گروه، بهترین شکل پیاده‌روی یا دویدن در فضای آزاد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (ناشی از ویروس کرونا)، حرکت در جوار یکدیگر و با فاصله است.
حرکت به صورت مورب هم احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد.

اصل خبر را اینجا ببینید .

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...