درباره استقلال هرکسی در تلویزیون عقده گشایی می کند/ بلبشویی در باشگاه استقلال به پا است


درباره استقلال هرکسی در تلویزیون عقده گشایی می کند/ بلبشویی در باشگاه استقلال به پا است

امیر حسین صادقی گفت: اعضای هیات مدیره مشخص نیستند و معلوم نیست چه کسانی هستند و در کل بلبشویی در باشگاه استقلال به پا است.

به گزارش افکارنیوز،

امیرحسین صادقی کاپیتان سابق استقلال با 11 سال حضور در این تیم باسابقه ترین بازیکن سالهای اخیر این تیم است.

اخبار ورزشی- به همین بهانه و همچنین شرایط این روزهای فوتبال ایران و استقلال با امیر حسین صادقی به صحبت پرداختیم.

شرایط فوتبال و استقلال چطور است؟

این روزها متاسفانه ویروس کرونا فوتبال را از ما گرفته است و ما هم در کرونا و قرنطینه مطلق هستیم و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم و از همین رو نمی‌شود خیلی در مورد فوتبال صحبت کرد چون فوتبالی وجود ندارد و استقلال هم مثل همه تیم‌ها بلاتکلیف است.

* حالا جدای از وجود ویروس کرونا، شرایط استقلال هم مساعد نیست و به اصطلاح می‌گویند هفته‌ای یک مدیرعامل عوض می‌کند.

در کل شرایط مناسب نیست و در این میان ویروس کرونا، جابه‌جایی مدیرعامل و غیره باعث شده تا شرایط استقلال مناسب نباشد و اوضاع خوب نیست.

* ظاهرا استعفا در استقلال مد شده. قبول دارید؟

انتخاب‌هایی که وزیر برای باشگاه استقلال انجام می‌دهد به گونه‌ای است که همیشه باشگاه یک جای کارش می‌لنگد. یک روز باشگاه هیات مدیره دارد، مدیرعامل ندارد، روز دیگر که مدیرعامل دارد، اعضای هیات مدیره مشخص نیستند و معلوم نیست چه کسانی هستند و در کل بلبشویی در باشگاه استقلال به پا است.

* سعادتمند می‌تواند استقلال را موفق کند و آدم فوتبالی هست؟

در رابطه با سعادتمند اطلاعات کافی ندارم ولی با بچه‌ها که صحبت می‌کنیم می‌گویند مدیرعامل خوبی است. امیدوارم حداقل بتواند استقلال را از این وضعیتی که دچارش شده نجات دهد و یک سروسامانی به اوضاع باشگاه بدهد.

* پس قبول دارید که استقلال مشکل زیاد دارد؟

استقلال تنها مشکلی که دارد مدیریتش و وزارت ورزش است، همین.

* از نظر مالی هم اوضاع خوبی ندارد و نزدیک به 30 میلیارد بدهی دارد؟

اگر وزیر ورزش دست از سر باشگاه استقلال بردارد مشکلات این تیم حل می‌شود. باید بگذارند بزرگترها و پیشکسوتان استقلال مشکلات را حل کنند آن وقت است که استقلال مشکلاتش حل می‌شود. هم می‌توانند درآمدزایی کنند، هم می‌توانند از کیان باشگاه دفاع کنند و این درست نیست که هرکسی برود در تلویزیون و درمورد استقلال صحبت کرده و عقده‌گشایی کند.

* 11 سال سابقه حضور در استقلال را دارید و این یک رکورد محسوب می‌شود اما بازوبند را به دیگر بازیکنان واگذار می‌کردی. دلیل این کار تو چه بود؟ آیا بازوبند را خودت واگذار می‌کردی یا از تو می‌گرفتند؟

زمانی که به استقلال آمدم سال دوم بازوبند را به دستم بستم و این زیاد برای من مهم نبود بلکه مهم این بود که برای تیمم موثر و مثمرثمر باشم. در این 11 سالی که من در استقلال حضور داشتم، یکسری مدیرعامل، مربی و بازیکن که به استقلال می‌آمدند بازوبند را از من می‌گرفتند و حتی من را از تیم هم دور می‌کردند. یکسری آقایان بودند که باعث یکسری اتفاق‌ها می‌شدند!

* یعنی نمی‌توانستند بزرگتری تو را در تیم ببینند؟

من در تمام این سال‌ها سعی داشتم به استقلال خدمت کنم اما بازوبند بستن بزرگی کردن نیست اما سعی داشتند من را از استقلال دور کنند ولی من کوتاه نمی‌آمدم و نمی‌گذاشتم که حق خودم و باشگاه را بخورند.

* قبول داری که زبان تندی داری؟

بله، خیلی.

* فکر نمی‌کنی به خاطر زبان تندی که داری آن اتفاق‌ها برایت می‌افتاد؟

هواداران استقلال مرا بهتر می‌شناسد. من وقتی به استقلال آمدم مرحوم ناصر حجاری مربی این تیم بود و خیلی چیزها از او یاد گرفتم و چشمانم بازتر شد.

* به نظر شما پرسپولیس را باید قهرمان لیگ اعلام کنند؟ چون پرسپولیسی‌ها می‌گویند اختلاف امتیاز ما با دیگر تیم‌ها زیاد است و ما قهرمان لیگ برتر هستیم.

من در مورد این قضیه اطلاعی ندارم و باید سازمان لیگ، AFC و غیره باید تصمیم بگیرند که ادامه لیگ؛ هم در کشور ما و هم کشورهای دیگر براساس به وجود آمدن ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی ویرس کرونا، برنامه و نظام و شرایطی که به وجود آمده و به صورتی باید ادامه پیدا کند و سرنوشت لیگ و تیم‌ها چه می‌شود.

* نظر خودت در این مورد چیست؟

خیلی اتفاق‌ها در فوتبال ما می‌افتد که قابل قبول نیست. مثلا برای تیم ملی مربی گران‌قیمت می‌آورند و بعد از شش ماه پولش را می‌دهند و می‌رود. همچنین در چند تا از تیم‌های لیگ برتری هم مشابه همین اتفاق افتاد.

* رابطه شما با امیر قلعه‌نویی همیشه بالا و پایین زیاد داشته. چرا؟

بین مربیانی که تاکنون داشتم بیشترین درگیری و تنش را با قلعه‌نویی داشتم. حدود 9 سال با ایشان کار کردم؛ چه در استقلال، چه تیم ملی و چه در تراکتورسازی. من و آقای قلعه‌نویی اختلاف نظر زیادی با هم داریم. ولی من آدم نمک‌نشناسی نیستم بلکه آدم قدرشناسی هستم و هرکسی که در زندگی‌ام حتی یک خوبی در حد یک خط، یک کتاب، یک بغل پا و هر چیزی که به من یاد داده در طول عمرم قدردانش هستم. شاید در دوران فوتبالی‌ام با آقای قلعه‌نویی بیشترین تنش را داشتم و بیشترین ضربه را خوردم ولی او را عاشقانه دوست دارم چون دورانی که باید در فوتبال شکوفا می‌شدم آقای قلعه‌نویی، صمد مرفاوی و غلامحسین مظلومی خیلی به من کمک کردند و همیشه از اینها قدردانی می‌کنم.

* آدم زیرآب‌زنی نیستی ولی یکی از بازیکنان صبا (رضا حقیقی) می‌گفت امیرحسین صادقی زیرآب مرا پیش علی دایی زده و گفته که من ترامادول مصرف می‌کردم.

چنین حرفی نزدم. واقعا خنده‌دار است. حتی رضا حقیقی می‌تواند برود از بازیکنان، مربیان و پزشک تیم سوال کند که آیا من این حرف را زده‌ام یا نه ولی خدای من شاهد است که چنین حرفی را پشت‌سر او نزده‌ام. من رضا حقیقی را خیلی دوست دارم چون هم شخصیت خوبی دارد و هم اینکه یکی از بهترین هافبک‌های دوران فوتبال ایران بود مخصوصا در تیم صبا خیلی می‌توانست خودش را نشان بدهد. ولی قدر خودش را ندانست با اینکه در جام جهانی هم شرکت کرد. از خود آقای علی دایی بپرسید و او را به مکه‌ای که رفته قسم بدهید که آیا من در این مورد حرفی زده‌ام؟ رضا حقیقی در صبای قم هم‌اتاقی من بود. نمی‌دانم چرا این حرفها زده می‌شود و هدفشان از گفتن این حرفها چیست؟!

* همچنان می‌خواهی به فوتبال ادامه بدهی؟

دوست دارم ادامه بدهم ولی قضیه آدم و مرداب شده؛ دوست دارم شنا کنم ولی نه در مرداب بلکه در آب. فوتبال ما الان شبیه مرداب شده و هرکسی واردش می‌شود آلوده می‌شود. یکی از بزرگترین آرزوهایی که فکر می‌کنم به گور ببرم این است که نتوانم در استقلال بازی خداحافظی انجام دهم و این حسرت بزرگ زندگی من است؛ همه جا هم گفته‌ام چون فوتبالم را با استقلال شروع کرده‌ام، با استقلال هم دوست دارم تمام کنم. یکسری بی‌مهریها، سلیقه‌های مختلف یکسری از آدم‌ها و اینکه چشم دیدن محبوبیت امیرحسین صادقی نزد هواداران را نداشتند. با اینکه چهار پنج سال است از استقلال دور شدم این همه حرف پشت‌سر من هست. اگر تا الان در این تیم می‌ماندم خدا می‌داند چه چیزهایی پشت‌سرم درست می‌کردند و چه حرفهایی می‌زدند. دوست نداشتم آدم معروفی باشم ولی هواداران خیلی مرا دوست داشتند چون می‌دانستند که با تمام قلبم برایشان بازی می‌کردم. هر بازیکنی دوره بازیگری من در استقلال ادعا می‌کند که به خاطر باشگاه استقلال سفید امضا کرده، برود قراردادش را بیاورد و نشان بدهد. سالی که من 150 و 250 میلیون تومان می‌گرفتم بقیه بازیکنان حدود 900 میلیون تا یک میلیارد تومان قرارداد می‌بستند.

* دلیل دعوای بین بهزادی و استقلالی‌ها چه بود؟ مرخوم همایون بهزادی مربی تو بوده است ؟

واقعا برای پیشکسوت‌های استقلال و پرسپولیس متاسفم. متاسفم که خودشان باعث شروع جنگی هستند که نباید چنین چیزهایی وجود داشته باشد. مرحوم بهزادی دستش از این دنیا کوتاه است و حالا هرچه که بوده یا نبوده گذشته و تمام شده معنی ندارد که بخواهند پشت‌سرش حرف بزنند. انسان با گذشت و فداکاری است که انسان می‌شود وگرنه دیگر انسانیتی باقی نمی‌ماند. نمی‌دانم، واقعا نمی‌دانم چرا یکسری پیشکسوت‌ها اینطور به جان هم می‌افتند. حالا فرقی نمی‌کند پیشکسوت کدام باشگاه باشد. پیشکسوت نشان،ستاره و چشم باشگاه خودش است و باید حرمت باشگاهش را نگه دارد. باشگاه‌ها با پیشکسوتان و پیشکسوتان با باشگاه‌ها بزرگ می‌شوند اینها مکمل همدیگر هستند و هواداران هم کنار اینها. واقعا باید تاسف خورد به خاطر این فوتبال و این حرف‌های بی‌خود. نمی‌دانم یکسری‌ها در این فوتبال به دنبال چه چیزهایی هستند و چرا به هر قیمتی هر کاری می‌کنند. آخرش که چی؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر