رونمایی از طرح گلکاری نام مرحوم محمد نمازی در محوطه فضای سبز بیمارستان «نمازی» شیراز


 رونمایی از طرح گلکاری نام مرحوم محمد نمازی در محوطه فضای سبز  بیمارستان «نمازی» شیراز

هر ساله در سالروز درگذشت بزرگترین واقف معاصر کشور، مرحوم محمد نمازی، برنامه های مختلفی در شیراز برگزار می شود و امسال نیز این سنت حسنه را با رونمایی از طرح گلکاری نام وی در محوطه فضای سبز، بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، هر ساله در سالروز درگذشت بزرگترین واقف معاصر کشور، مرحوم حاج محمد نمازی، شیرازی ها به پاس تقدیر از خدمات ارزنده و نیک اندیشانه این خیر عرصه سلامت با انجام مراسم بزرگداشت سعی در زنده نگه داشتن هرچه بیشتر یاد این بزرگمرد تاریخ عرصه سلامت کشور می‌کنند و امسال هم این سنت حسنه با رونمایی از طرح گلکاری نام مرحوم نمازی در محوطه فضای سبز بیمارستان «نمازی» شیراز اجرا شد که نشان از قدرشناسی مردم شیراز دارد.

«محمدصادق مسعودی» گفت: با توجه به عدم برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج محمد نمازی به دلیل پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح گلکاری نام مرحوم نمازی در حد فاصل فضای سبز اورژانس و بخش های بستری بیمارستان از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری کلید خورد که در روز ۲۰ فروردین ماه مصادف با سالروز درگذشت آن واقف بزرگ معاصر از آن رونمایی شد.

سرپرست بیمارستان موقوفه نمازی شیراز ادامه داد: در حالی که طی سال‌های گذشته این مراسم با حضور کادر درمانی بیمارستان نمازی و خیران عرصه سلامت در محل آرامگاه مرحوم نمازی برگزار می‌شد؛ امسال بدون هرگونه تجمعی از طرح گلکاری نام آن مرحوم در محوطه فضای سبز بیمارستان موقوقه نمازی رونمایی شد.

وی با تاکید به اینکه نام مرحوم حاج محمد نمازی به عنوان بزرگترین واقف عرصه سلامت همیشه بر تارک کشور می‌درخشد، افزود: مرحوم نمازی در طول حیات پربرکت خود فرد خیر و نیک اندیشی بوده است که بخش عمده‌ای از ثروت و دارایی خود را در راه خدمت به همنوع وقف کرد، به نحوی که آثار بر جا مانده از اقدامات خیرخواهانه وی از اندیشه ی شگرف و بشردوستانه اش خبر می دهد.

خاطر نشان می شود، مرحوم حاج محمد نمازی واقف دستگاه تصفیه آب شیراز و اولین سیستم لوله کشی بهداشتی آب شهری و همچنین واقف بیمارستان نمازی شیراز است که در تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۵۱ دار فانی را وداع گفت و ثمره اقدامات خیرخواهانه و موقوفات بزرگ وی قریب ۷۰ سال است که به مردم شیراز و هموطنان اقصی نقاط کشور خدمات رسانی می کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس