3.5 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی چشم به راه همسان‌سازی حقوق


3.5 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی چشم به راه همسان‌سازی حقوق

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور از پیگیری جدی برای همسان سازی حقوق 3.5 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح هرچه زودتر عملیاتی شود.

جواد اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و افزایش حقوق آنها برای سال جاری که چندی قبل اعلام شد، اظهار کرد: اجرای این طرح باعث گلایه بازنشستگان تامین اجتماعی شد که سال‌هاست پیگیر اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند.

وی این روند را نوعی تبعیض در حق بازنشستگان تامین اجتماعی دانست و عنوان کرد: این در حالی است که بازنشستگان تامین اجتماعی با جمعیت حدود 3.5 میلیون نفری تعداد بسیار بیشتری نسبت به سایر بازنشستگان دارند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پیگیری‌ جدی که در این زمینه انجام شده خبر داد و یادآوری کرد: علاوه بر اینکه امضا 120 نفر از نمایندگان را گرفتیم، توانستیم نامه‌ای نیز در این خصوص به مقام معظم رهبری بنویسم.

اکبری خاطرنشان کرد: همچنین نامه‌هایی به رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان تامین اجتماعی نوشته شده است.

وی تاکید کرد: آنطور که به ما قول دادند این پیگیری‌ها طی یک یا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید و شاهد اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با اشاره به اینکه دستورالعمل طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری آماده است، افزود: فقط تامین منابع مالی آن باقی مانده که مواردی از جمله تامین از طریق بورس و یا فروش املاک را پیشنهاد دادند که ما نپذیرفتیم و درخواست تامین مالی اجرای این طرح به صورت نقدی را داشتیم.

اکبری ابراز امیدواری کرد این پیگیری‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و تاکید کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی اقشار ضعیفی هستند که نزدیک 60 تا 70 درصد آنها حداقل دریافتی را دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی