650 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام پرداخت شد


650 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام پرداخت شد

ایلام- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تا کنون(24 فروردین ماه) 650 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

حبیب الله محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به توزیع رایگان سیمان در مناطق سیل‌زده ایلام افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۱۳۸ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام یادآور شد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است.

محبی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیل‌زده ایلام خبر داد و یادآور شد: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا پایان کار نظارت کامل دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان ۱۰ هزار و ۸۴۴ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان نیز گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۴۹ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۱۷ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۱۰۸ مورد آرماتور بندی و یک هزار و ۷۳۷ مورد دیوار چینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

به گفته محبی، یک هزار و ۳۶۴ واحد به مرحله اجرای سقف و یک هزار و ۱۲۱ واحد نیز گواهی پایان کار دریافت کرده اند.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال گذشته باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)